A kistelepülések művelődési intézménymodellje

Első és legfontosabb lépésnek a nevelőtestület néptanítói szemléletének a kialakítását tartom. Majd tisztázni kell az anyagi forrásokat, dologi feltételeket (egy nagyobb terem az iskola épületében vagy közvetlen szomszédságában, és némi rendszeres költségvetés szükséges), okos ötletekkel, átszervezé...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Drótos András
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 1997
Sorozat:Módszertani közlemények 37 No. 1
Kulcsszavak:Neveléstudomány
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/28151
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Első és legfontosabb lépésnek a nevelőtestület néptanítói szemléletének a kialakítását tartom. Majd tisztázni kell az anyagi forrásokat, dologi feltételeket (egy nagyobb terem az iskola épületében vagy közvetlen szomszédságában, és némi rendszeres költségvetés szükséges), okos ötletekkel, átszervezésekkel el lehet mozdítani az első téglát, le lehet rakni az alapokat. Kis kezdeti sikerek után (iskolai rendezvények kibővítése révén) lehet eljutni az első nagyobb eseményekhez, sikerekhez (irodalmi és sportbemutatók, színházi előadások, egész települést mozgósító ünnepek, létesítményt avató megmozdulások stb.). Ezután következhet a szervezet folyamatos bővítése és árnyalása, az egyre több külsős bevonása. Csak partnernek kell lenni a kívülről jövő jó ötletek felkarolásában, a „külsősök" segítésében. A település, a gyermekek, az ámk gazdagodnak azáltal, ha differenciáljuk az intézményt. Egy ilyen szervezet alakítása sohasem zárul le, folytonos a változás, az új helyzetekhez való alkalmazkodás. Ez tartja életben a kistelepülési ámk-modellt (amíg a törvény által rendelt saját „fenntartója" el nem pusztítja")
Terjedelem/Fizikai jellemzők:6-9
ISSN:1219-0608