Tapasztalataim a kisiskolások nyelvtanításáról

Összefoglalva: Érdemes a nyelvtanulásban kellő időt fordítani a helyes kiejtés, a megfelelő artikulációs bázis megteremtésére, az érdeklődés és nyelvtanulási kedv felkeltésére könnyed, játé- kos, sok mozgással kísért gyakorlatokkal történő elmélyítésére, hogy a későbbiekben a nyelvtaní- tás többi cé...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Győri Attiláné
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 1996
Sorozat:Módszertani közlemények 36 No. 3
Kulcsszavak:Neveléstudomány
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/28112
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Összefoglalva: Érdemes a nyelvtanulásban kellő időt fordítani a helyes kiejtés, a megfelelő artikulációs bázis megteremtésére, az érdeklődés és nyelvtanulási kedv felkeltésére könnyed, játé- kos, sok mozgással kísért gyakorlatokkal történő elmélyítésére, hogy a későbbiekben a nyelvtaní- tás többi célját is sikerrel és eredményesen megvalósíthassuk. A fentiekben leírt elméleti összefoglaló szellemében állítottam össze a munkatervem az általam összegyűjtött anyagból (versek, dalok, mondókák, nemzetközi szavak, német férfi és női nevek). A tananyagot heti 2, évi 74 órában dolgoztam fel 8-9 éves gyerekekkel, akik igen szép eredménnyel sajátították el a feldolgozott lexikai anyagot, hangtani és mondatszerkesztési ismereteket, szituációs gyakorlatokat. Az anyag kiválasztását különböző kiadványokból gyűjtöttem. Sokan tanítanak még ma is a régi úgynevezett tagozatos tankönyvekből, és elég elterjedt újabban a DAS DEUTSCHMOBIL c. sorozat. Úgy gondolom, hogy az ezekből előrehozott anyag segíti az említett könyvekkel való későbbi munkát, illetve később több idő juthat az ezekben a tankönyvekben lévő új anyag gyakorlására, elmélyítésére.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:124-126
ISSN:1219-0608