Tapasztalataim a kisiskolások nyelvtanításáról
Összefoglalva: Érdemes a nyelvtanulásban kellő időt fordítani a helyes kiejtés, a megfelelő artikulációs bázis megteremtésére, az érdeklődés és nyelvtanulási kedv felkeltésére könnyed, játé- kos, sok mozgással kísért gyakorlatokkal történő elmélyítésére, hogy a későbbiekben a nyelvtaní- tás többi cé...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
1996
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
36 No. 3 |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/28112 |
Tartalmi kivonat: | Összefoglalva: Érdemes a nyelvtanulásban kellő időt fordítani a helyes kiejtés, a megfelelő artikulációs bázis megteremtésére, az érdeklődés és nyelvtanulási kedv felkeltésére könnyed, játé- kos, sok mozgással kísért gyakorlatokkal történő elmélyítésére, hogy a későbbiekben a nyelvtaní- tás többi célját is sikerrel és eredményesen megvalósíthassuk. A fentiekben leírt elméleti összefoglaló szellemében állítottam össze a munkatervem az általam összegyűjtött anyagból (versek, dalok, mondókák, nemzetközi szavak, német férfi és női nevek). A tananyagot heti 2, évi 74 órában dolgoztam fel 8-9 éves gyerekekkel, akik igen szép eredménnyel sajátították el a feldolgozott lexikai anyagot, hangtani és mondatszerkesztési ismereteket, szituációs gyakorlatokat. Az anyag kiválasztását különböző kiadványokból gyűjtöttem. Sokan tanítanak még ma is a régi úgynevezett tagozatos tankönyvekből, és elég elterjedt újabban a DAS DEUTSCHMOBIL c. sorozat. Úgy gondolom, hogy az ezekből előrehozott anyag segíti az említett könyvekkel való későbbi munkát, illetve később több idő juthat az ezekben a tankönyvekben lévő új anyag gyakorlására, elmélyítésére. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 124-126 |
ISSN: | 1219-0608 |