Mapping the roughness parameters in a large urban area for urban climate applications

Összefoglalás - A munkánk fő célja egy városi felszín érdesség térképezési eljárás bemutatása egy nagy szegedi vizsgálati területen. Ezzel a térképezési eljárással képesek vagyunk a ventilációs folyosók lehatárolására a városok területén. A feltételezett ventilációs folyosók fontos szerepet játszhat...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Gál Tamás
Sümeghy Zoltán
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2007
Sorozat:Acta climatologica 40-41
Kulcsszavak:Éghajlattan
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/16898
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Összefoglalás - A munkánk fő célja egy városi felszín érdesség térképezési eljárás bemutatása egy nagy szegedi vizsgálati területen. Ezzel a térképezési eljárással képesek vagyunk a ventilációs folyosók lehatárolására a városok területén. A feltételezett ventilációs folyosók fontos szerepet játszhatnak a városi hősziget cirkuláció kifejlődé- sében, ezáltal a légtér szennyezettségének csökkenését eredményezve a város központi részein. Ezek az eredmé- nyek fontos alapadatokat szolgáltathatnak a várostervezési munkákhoz. Eredményeink alapján lehatárolhatjuk azon területeket, amelyeknél a városvezetésnek célszerű lenne megőrizni a ventilációs folyosók humán komfort szempontból kedvező hatását a városklímára. Az érdességi paraméter számításaink 3D épület adatbázison alapulnak és részletesebbek, mint a legutóbbi hasonló munkák (e.g. Bottema, 1997; Ratti et al, 2006). Számításunk úgynevezett lot area poligonokon alapul, amely az általunk ismert publikációk alapján példanélküli megközelítés. Summary - The overall purpose of this study is the presentation of an urban roughness mapping method in a large study area in Szeged. With this roughness mapping procedure we can locate the ventilation paths in the city. The supposed ventilation paths could play a significant role in the development of the urban heat island circulation and as a result in the reduction of air pollution in the inner part of the city. These results could provide important input data for urban planning procedures. Based on our results we can give a list of the areas where the city government should keep the advantages of the ventilation paths considering the human comfort aspects of the urban climate. The calculations of the roughness parameters are based on a 3D building database and they are more detailed than in other recent studies (e.g. Bottema, 1997; Ratti et al, 2006). Our calculation based on the lot area polygons is a new approach and according to our knowledge there are no similar examples in the literature.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:27-36
ISSN:0563-0614