Hexagonal polyomino weak (1,2)-achievement games
A version of polyomino achievement games is studied, in which the first player marks one cell and the second player marks two cells at each move. All polyominos but one on an infinite 2-dimensional hexagonal board are characterized to be weak winners or losers.
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2004
|
Sorozat: | Acta cybernetica
16 No. 4 |
Kulcsszavak: | Számítástechnika, Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/12742 |
LEADER | 01024nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta12742 | ||
005 | 20220615105959.0 | ||
008 | 161015s2004 hu o 0|| eng d | ||
022 | |a 0324-721X | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a eng | ||
100 | 1 | |a Sieben Nándor | |
245 | 1 | 0 | |a Hexagonal polyomino weak (1,2)-achievement games |h [elektronikus dokumentum] / |c Sieben Nándor |
260 | |c 2004 | ||
300 | |a 579-585 | ||
490 | 0 | |a Acta cybernetica |v 16 No. 4 | |
520 | 3 | |a A version of polyomino achievement games is studied, in which the first player marks one cell and the second player marks two cells at each move. All polyominos but one on an infinite 2-dimensional hexagonal board are characterized to be weak winners or losers. | |
650 | 4 | |a Természettudományok | |
650 | 4 | |a Számítás- és információtudomány | |
695 | |a Számítástechnika, Nyelvészet - számítógép alkalmazása | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/12742/1/Sieben_2004_ActaCybernetica.pdf |z Dokumentum-elérés |