Hexagonal polyomino weak (1,2)-achievement games

A version of polyomino achievement games is studied, in which the first player marks one cell and the second player marks two cells at each move. All polyominos but one on an infinite 2-dimensional hexagonal board are characterized to be weak winners or losers.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sieben Nándor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2004
Sorozat:Acta cybernetica 16 No. 4
Kulcsszavak:Számítástechnika, Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/12742
LEADER 01024nab a2200217 i 4500
001 acta12742
005 20220615105959.0
008 161015s2004 hu o 0|| eng d
022 |a 0324-721X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 1 |a Sieben Nándor 
245 1 0 |a Hexagonal polyomino weak (1,2)-achievement games  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Sieben Nándor 
260 |c 2004 
300 |a 579-585 
490 0 |a Acta cybernetica  |v 16 No. 4 
520 3 |a A version of polyomino achievement games is studied, in which the first player marks one cell and the second player marks two cells at each move. All polyominos but one on an infinite 2-dimensional hexagonal board are characterized to be weak winners or losers. 
650 4 |a Természettudományok 
650 4 |a Számítás- és információtudomány 
695 |a Számítástechnika, Nyelvészet - számítógép alkalmazása 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/12742/1/Sieben_2004_ActaCybernetica.pdf  |z Dokumentum-elérés