Development of STEM-Based Science Educational Game Using Scratch to Train Computational Thinking Skill for Socondary School Students
Computational Thinking Skills (CTS) possessed by Indonesian students are not yet in the good category. This skills have not been integrated in learning. This is in accordance with the results of preliminary research at SMP Negeri 8 Semarang that CTS are a new concept for science teachers, including...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Wulandari Tiara Dwi Listiaji Prasetyo Sulaiman Tajularipin Wan Jaafar Wan Marzuki Abdul Rahim Suzieleez Syrene |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2024
|
Sorozat: | Jurnal Pendidikan Sains Indonesia
12 No. 4 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.24815/jpsi.v12i4.39893 |
mtmt: | 35574453 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/37005 |
Hasonló tételek
-
Integrating computational thinking into teacher education A systematic literature review /
Szerző: Listiaji Prasetyo, et al.
Megjelent: (2025) -
Pre-service science teachers' interest in teaching computational thinking a preliminary investigation in Indonesian context : [abstract] /
Szerző: Listiaji Prasetyo, et al.
Megjelent: (2025) -
Scratch-től JavaScript-ig [absztrakt] /
Szerző: Tornai Henrietta
Megjelent: (2018) -
Teaching and learning thinking skills
Szerző: Csapó Benő
Megjelent: (1999) -
STEM approach and computer science impact the metaphorical thinking of Indonesian students’
Szerző: Farida Farida, et al.
Megjelent: (2022)