Magánklinikákkal kapcsolatos asszociációk összegzése memetikai észlelési térkép segítségével

A tanulmány fókuszában a márkaasszociációk és az egészségügyi intézmények neveivel kapcsolatos fogyasztói attitűdök feltérképezése áll. A vizsgálat kiinduló kutatási kérdése az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos márkanév-asszociációk, fogalmi térképek feltérképezését és elemzését célozza, a fog...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Tessényi Judit
Katona Norbert István
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2024
Sorozat:RECREATION 14 No. 1
Tárgyszavak:
doi:10.21486/recreation.2024.14.1.6

mtmt:34748993
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32101
LEADER 02163nab a2200241 i 4500
001 publ32101
005 20240528084430.0
008 240528s2024 hu o 000 hun d
022 |a 2064-4981 
024 7 |a 10.21486/recreation.2024.14.1.6  |2 doi 
024 7 |a 34748993  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Tessényi Judit 
245 1 0 |a Magánklinikákkal kapcsolatos asszociációk összegzése memetikai észlelési térkép segítségével  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Tessényi Judit 
260 |c 2024 
300 |a 29-32 
490 0 |a RECREATION  |v 14 No. 1 
520 3 |a A tanulmány fókuszában a márkaasszociációk és az egészségügyi intézmények neveivel kapcsolatos fogyasztói attitűdök feltérképezése áll. A vizsgálat kiinduló kutatási kérdése az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos márkanév-asszociációk, fogalmi térképek feltérképezését és elemzését célozza, a fogyasztói percepciók és attitűdök jobb megértése céljából. A vizsgálat során kvalitatív fókuszcsoporttechnikát használtunk a márkaasszociációk fogalmi térképeinek létrehozásához, amelyeket azután összesítettünk és kategorizáltunk. Az elsősorban pozitív asszociációkra és a pozitív márkajellemzők erősítésére vonatkozó márkaépítési követelmények beigazolódtak. Az eredmények alapján gyakorlati javaslatként megfogalmazható, hogy az intézményeknek érdemes fenntartani és továbbfejleszteniük márkaépítő tevékenységeiket, különös figyelmet fordítva a könnyen replikálható és a márka pozitív asszociációit erősítő mémekre. A további vizsgálati területek közé tartozik az asszociáció időbeli stabilitásának longitudinális elemzése; az észlelések mélyebb kvalitatív elemzése; demográfiai vagy klinikai csoportok összehasonlítása. 
650 4 |a Pszichológia 
700 0 1 |a Katona Norbert István  |e aut 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32101/3/34748993_megjelent.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32101/1/Rerecreation-update-2062.pdf  |z Dokumentum-elérés