A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre

Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értéke...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Molnár Gyöngyvér
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2024
Sorozat:EDUCATIO 33 No. 1
Tárgyszavak:
doi:10.1556/2063.33.2024.1.6

mtmt:34826853
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/31568
LEADER 01686nab a2200217 i 4500
001 publ31568
005 20240516195820.0
008 240516s2024 hu o 000 hun d
022 |a 1216-3384 
024 7 |a 10.1556/2063.33.2024.1.6  |2 doi 
024 7 |a 34826853  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Molnár Gyöngyvér 
245 1 2 |a A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Molnár Gyöngyvér 
260 |c 2024 
300 |a 55-64 
490 0 |a EDUCATIO  |v 33 No. 1 
520 3 |a Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelésitechnikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és aszemélyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogya hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák atanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus,megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapulófejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbentörténő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkalinkább pedagógiai és módszertani kihívás. 
650 4 |a Oktatástudomány 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/31568/1/2063-article-p55.pdf  |z Dokumentum-elérés