Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.

Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhető, amelyek az olvasási motiváció erősítését segíthetik, magyar nyelvű, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szenczi Beáta
Fejes József Balázs
Vígh Tibor
Hódi Ágnes
Tary Blanka
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2024
Sorozat:ANYANYELV-PEDAGÓGIA 17 No. 1
Tárgyszavak:
doi:10.21030/anyp.2024.1.1

mtmt:34822290
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/30584
LEADER 02003nab a2200265 i 4500
001 publ30584
005 20240506130630.0
008 240506s2024 hu o 000 hun d
022 |a 2060-0623 
024 7 |a 10.21030/anyp.2024.1.1  |2 doi 
024 7 |a 34822290  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Szenczi Beáta 
245 1 0 |a Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szenczi Beáta 
260 |c 2024 
300 |a 5-21 
490 0 |a ANYANYELV-PEDAGÓGIA  |v 17 No. 1 
520 3 |a Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhető, amelyek az olvasási motiváció erősítését segíthetik, magyar nyelvű, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány első része az olvasási motiváció elméleti alapjait tekinti át, kitér az olvasási motiváció értelmezésére, jelentőségére és az olvasási motivációt támogató fontosabb környezeti tényezőkre. Ezt követően összefoglalja az olvasási motivációt célzó fejlesztőprogramok főbb tanulságait, és részletesen ismerteti a fogalomalapú olvasástanítást (Concept-Oriented Reading Instruction, CORI), amely az egyik legismertebb és számos empirikus kutatás által eredményesnek talált program. A tanulmány második része a nemzetközi szakirodalom alapján javaslatot tesz hét, a mindennapi osztálytermi gyakorlatba beépíthető, olvasási motivációt támogató alapelvre, amelyek megvalósítását gyakorlati ötletekkel is segíti. 
650 4 |a Oktatástudomány 
700 0 1 |a Fejes József Balázs  |e aut 
700 0 1 |a Vígh Tibor  |e aut 
700 0 1 |a Hódi Ágnes  |e aut 
700 0 1 |a Tary Blanka  |e aut 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/30584/1/ANYP_XVII_2024_1_1.pdf  |z Dokumentum-elérés