Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhető, amelyek az olvasási motiváció erősítését segíthetik, magyar nyelvű, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2024
|
Sorozat: | ANYANYELV-PEDAGÓGIA
17 No. 1 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.21030/anyp.2024.1.1 |
mtmt: | 34822290 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/30584 |
LEADER | 02003nab a2200265 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ30584 | ||
005 | 20240506130630.0 | ||
008 | 240506s2024 hu o 000 hun d | ||
022 | |a 2060-0623 | ||
024 | 7 | |a 10.21030/anyp.2024.1.1 |2 doi | |
024 | 7 | |a 34822290 |2 mtmt | |
040 | |a SZTE Publicatio Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Szenczi Beáta | |
245 | 1 | 0 | |a Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I. |h [elektronikus dokumentum] / |c Szenczi Beáta |
260 | |c 2024 | ||
300 | |a 5-21 | ||
490 | 0 | |a ANYANYELV-PEDAGÓGIA |v 17 No. 1 | |
520 | 3 | |a Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhető, amelyek az olvasási motiváció erősítését segíthetik, magyar nyelvű, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány első része az olvasási motiváció elméleti alapjait tekinti át, kitér az olvasási motiváció értelmezésére, jelentőségére és az olvasási motivációt támogató fontosabb környezeti tényezőkre. Ezt követően összefoglalja az olvasási motivációt célzó fejlesztőprogramok főbb tanulságait, és részletesen ismerteti a fogalomalapú olvasástanítást (Concept-Oriented Reading Instruction, CORI), amely az egyik legismertebb és számos empirikus kutatás által eredményesnek talált program. A tanulmány második része a nemzetközi szakirodalom alapján javaslatot tesz hét, a mindennapi osztálytermi gyakorlatba beépíthető, olvasási motivációt támogató alapelvre, amelyek megvalósítását gyakorlati ötletekkel is segíti. | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
700 | 0 | 1 | |a Fejes József Balázs |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Vígh Tibor |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Hódi Ágnes |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Tary Blanka |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/30584/1/ANYP_XVII_2024_1_1.pdf |z Dokumentum-elérés |