A szlovákiai és a magyar általános iskolai tantervek összehasonlító vizsgálata a DIFER-készségek fejlesztése szempontjából
This study analyses the school curriculum documents in Hungary and Slovakia. The comparative analysis covered the Slovak National programme for Development of Education, the Hungarian National Core Curriculum and the framework curriculas. Development tasks and content requirements for grades 1-2 wer...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Zentai Gabriella Borbélyová Diana Bencéné Fekete Anikó Andrea Nagyová Alexandra Horváth Kinga Orsovics Yvette Józsa Krisztián |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2023
|
Sorozat: | ERUDITIO - EDUCATIO
18. No. 3 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.36007/eruedu.2023.3.078-094 |
mtmt: | 34216798 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/29952 |
Hasonló tételek
-
Adaptation and Standardization of the Difer Tests in Slovakia
Szerző: Borbélyová Diana, et al.
Megjelent: (2024) -
A magyarországi és szlovákiai óvodai nevelési program összehasonlító elemzése
Szerző: Podráczky Judit, et al.
Megjelent: (2022) -
Az iskola kezdetén mért DIFER-készségek előrejelző ereje
Szerző: Józsa Krisztián, et al.
Megjelent: (2010) -
Adaptácia a štandardizácia diagnostického nástroja DIFER na zisťovanie aktuálnej vývinovej úrovne 4-8 ročných detí na Slovensku
Szerző: Borbélyová Diana, et al.
Megjelent: (2023) -
Reliability, validity and measurement invariance of the DIFER tests
Szerző: Józsa Krisztián, et al.
Megjelent: (2024)