Digitális oktatási segédanyagok (hiánya) az egészségnevelésben – összehasonlító elemzés
A SARS-CoV-2 vírus által okozott járványügyi helyzet rávilágított a digitális oktatási segédanyagok jelentőségére és a tapasztalatok azt jelzik, hogy a tananyagok magyar nyelvű elérhetősége csökken, ugyanakkor alkalmazhatóságukra az igény növekszik. (Európai Bizottság, 2020a, European Union, 2020)....
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2022
|
Sorozat: | KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE
20 No. 1-2 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.17165/TP.2022.1-2.1 |
mtmt: | 33286341 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/29249 |
LEADER | 02976nab a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ29249 | ||
005 | 20240110135046.0 | ||
008 | 240110s2022 hu o 0|| Magyar d | ||
022 | |a 1589-519X | ||
024 | 7 | |a 10.17165/TP.2022.1-2.1 |2 doi | |
024 | 7 | |a 33286341 |2 mtmt | |
040 | |a SZTE Publicatio Repozitórium |b hun | ||
041 | |a Magyar | ||
100 | 1 | |a Dinnyés Katalin Julianna | |
245 | 1 | 0 | |a Digitális oktatási segédanyagok (hiánya) az egészségnevelésben – összehasonlító elemzés |h [elektronikus dokumentum] / |c Dinnyés Katalin Julianna |
260 | |c 2022 | ||
300 | |a 5-14 | ||
490 | 0 | |a KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE |v 20 No. 1-2 | |
520 | 3 | |a A SARS-CoV-2 vírus által okozott járványügyi helyzet rávilágított a digitális oktatási segédanyagok jelentőségére és a tapasztalatok azt jelzik, hogy a tananyagok magyar nyelvű elérhetősége csökken, ugyanakkor alkalmazhatóságukra az igény növekszik. (Európai Bizottság, 2020a, European Union, 2020). Minden ötödik fiatal hiányos alapvető digitális készséggel rendelkezik (Európai Bizottság, 2020a). Digitális korunkban nélkülözhetetlen, hogy a meglévő technológiát, digitális segédanyagokat oktatási és képzési célokra használjuk fel és az esetleges infrastrukturális hiányosságok pótlásával magas szintű képzés valósuljon meg (European Union, 2020; Európai Bizottság, 2020a, Európai Bizottság, 2020b). Az oktató- nevelő munka eredményessége érdekében lehetőség van hiteles digitális tanyagokat beemelni, viszont egyes szakterületeken az online segédanyagokat illetően hiányosság mutatkozik. Az eszközhiány mellett, az oktatók és tanulók digitális készségei és kompetenciái is fejlesztésre szorulnak. Az egészségműveltség fejlesztése a járványügyi helyzet ellenére sem állhatott meg, viszont a digitális tananyagok/segédanyagok felhasználása és alkalmazása feladta a pedagógusok számára a leckét. Vizsgálatunk célja, hogy elemezzük az online segédanyagok elérhetőségét és ezáltal azok alkalmazhatóságát a hazai és nemzetközi szinten. Kutatásunkban bemutatjuk a 2020 őszén és 2021 augusztusában elérhető digitális angol és magyar nyelvű egészségműveltségi anyagok elérhetőségét és alkalmazhatóságát. Eredményeink alapján a járványügyi helyzet kezdetén és közepén elérhető magyar nyelvű segédanyagok száma jelentős mértékben kevesebb volt az angol nyelvűekhez képest, míg angol nyelven folyamatosan aktualizált és friss adatokat, információkat és segédanyagokat tettek közzé, addig magyar nyelven ez ritkábban és kevesebb alkalommal valósult meg, sőt csökkent az elérhető anyagok száma. | |
650 | 4 | |a Egészségtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
700 | 0 | 1 | |a Tigyi Zoltánné |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/29249/1/Digitalisoktatasisegedanyagokhianyaazegeszsegnevelesben.pdf |z Dokumentum-elérés |