Digitális oktatási segédanyagok (hiánya) az egészségnevelésben – összehasonlító elemzés

A SARS-CoV-2 vírus által okozott járványügyi helyzet rávilágított a digitális oktatási segédanyagok jelentőségére és a tapasztalatok azt jelzik, hogy a tananyagok magyar nyelvű elérhetősége csökken, ugyanakkor alkalmazhatóságukra az igény növekszik. (Európai Bizottság, 2020a, European Union, 2020)....

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dinnyés Katalin Julianna
Tigyi Zoltánné
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2022
Sorozat:KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 20 No. 1-2
Tárgyszavak:
doi:10.17165/TP.2022.1-2.1

mtmt:33286341
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/29249
LEADER 02976nab a2200241 i 4500
001 publ29249
005 20240110135046.0
008 240110s2022 hu o 0|| Magyar d
022 |a 1589-519X 
024 7 |a 10.17165/TP.2022.1-2.1  |2 doi 
024 7 |a 33286341  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a Magyar 
100 1 |a Dinnyés Katalin Julianna 
245 1 0 |a Digitális oktatási segédanyagok (hiánya) az egészségnevelésben – összehasonlító elemzés  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Dinnyés Katalin Julianna 
260 |c 2022 
300 |a 5-14 
490 0 |a KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE  |v 20 No. 1-2 
520 3 |a A SARS-CoV-2 vírus által okozott járványügyi helyzet rávilágított a digitális oktatási segédanyagok jelentőségére és a tapasztalatok azt jelzik, hogy a tananyagok magyar nyelvű elérhetősége csökken, ugyanakkor alkalmazhatóságukra az igény növekszik. (Európai Bizottság, 2020a, European Union, 2020). Minden ötödik fiatal hiányos alapvető digitális készséggel rendelkezik (Európai Bizottság, 2020a). Digitális korunkban nélkülözhetetlen, hogy a meglévő technológiát, digitális segédanyagokat oktatási és képzési célokra használjuk fel és az esetleges infrastrukturális hiányosságok pótlásával magas szintű képzés valósuljon meg (European Union, 2020; Európai Bizottság, 2020a, Európai Bizottság, 2020b). Az oktató- nevelő munka eredményessége érdekében lehetőség van hiteles digitális tanyagokat beemelni, viszont egyes szakterületeken az online segédanyagokat illetően hiányosság mutatkozik. Az eszközhiány mellett, az oktatók és tanulók digitális készségei és kompetenciái is fejlesztésre szorulnak. Az egészségműveltség fejlesztése a járványügyi helyzet ellenére sem állhatott meg, viszont a digitális tananyagok/segédanyagok felhasználása és alkalmazása feladta a pedagógusok számára a leckét. Vizsgálatunk célja, hogy elemezzük az online segédanyagok elérhetőségét és ezáltal azok alkalmazhatóságát a hazai és nemzetközi szinten. Kutatásunkban bemutatjuk a 2020 őszén és 2021 augusztusában elérhető digitális angol és magyar nyelvű egészségműveltségi anyagok elérhetőségét és alkalmazhatóságát. Eredményeink alapján a járványügyi helyzet kezdetén és közepén elérhető magyar nyelvű segédanyagok száma jelentős mértékben kevesebb volt az angol nyelvűekhez képest, míg angol nyelven folyamatosan aktualizált és friss adatokat, információkat és segédanyagokat tettek közzé, addig magyar nyelven ez ritkábban és kevesebb alkalommal valósult meg, sőt csökkent az elérhető anyagok száma. 
650 4 |a Egészségtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
700 0 1 |a Tigyi Zoltánné  |e aut 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/29249/1/Digitalisoktatasisegedanyagokhianyaazegeszsegnevelesben.pdf  |z Dokumentum-elérés