Comparing Executive Functioning in the School Readiness of Hungarian and Kenyan Preschoolers
Cross-national comparisons represent an avenue for investigating milestones achieved by one region that can help improve standards in another country. This study compares the development of executive functioning in Hungarian and Kenyan preschoolers as they prepare for school readiness. The study...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Amukune Stephen Józsa Gabriella Józsa Krisztián |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2023
|
Sorozat: | International Journal of Early Childhood
55 No. 2 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.1007/s13158-022-00331-0 |
mtmt: | 33100074 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/25126 |
Hasonló tételek
-
The first independent study on the complex trial protocol version of the P300-based concealed information test Corroboration of previous findings and highlights on vulnerabilities /
Szerző: Lukács Gáspár, et al.
Megjelent: (2016) -
Coping with global uncertainty Perceptions of COVID-19 psychological distress, relationship quality, and dyadic coping for romantic partners across 27 countries /
Szerző: Randall Ashley K., et al.
Megjelent: (2022) -
A pszichológiai alapszükségletek kielégülése a karantén alatt - A COVID-19 pandémia tanulságai a mentális egészségre nézve
Szerző: Horvát Barbara, et al.
Megjelent: (2022) -
Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk avagy a pszichológiai /
Szerző: Hornyák Andrea, et al.
Megjelent: (2020) -
A pszichológia egysége vagy sokszínűsége a mai világban
Szerző: Pléh Csaba
Megjelent: (2020)