Social influence on associative learning double dissociation in high-functioning autism, early-stage behavioural variant frontotemporal dementia and Alzheimer's disease /
INTRODUCTION: Most of our learning activity takes place in a social context. I examined how social interactions influence associative learning in neurodegenerative diseases and atypical neurodevelopmental conditions primarily characterised by social cognitive and memory dysfunctions. METHODS: Partic...
Elmentve itt :
Szerző: | Kéri Szabolcs |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Elsevier
2014
|
Sorozat: | CORTEX: A JOURNAL DEVOTED TO THE STUDY OF THE NERVOUS SYSTEM AND BEHAVIOR
54 |
doi: | 10.1016/j.cortex.2014.02.018 |
mtmt: | 2598447 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/11359 |
Hasonló tételek
-
The influence of stimulus complexity on the effectiveness of visual associative learning
Szerző: Eördegh Gabriella, et al.
Megjelent: (2022) -
Learning in Autism Implicitly Superb /
Szerző: Németh Dezső, et al.
Megjelent: (2010) -
Early-Stage Vision and Perceptual Imagery in Autism Spectrum Conditions
Szerző: Maróthi Rebeka, et al.
Megjelent: (2019) -
Solitary minds and social capital Latent inhibition, general intellectual functions and social network size predict creative achievements /
Szerző: Kéri Szabolcs
Megjelent: (2011) -
External Influencing Factors in Vocabulary Learning
Szerző: Kiss Mihály Ádám
Megjelent: (2009)