Online vagy sem - mitől függhet a jövő? hallgatói tapasztalatok és jövőbeni preferenciák összefüggései a Pécsi Tudományegyetemen /

A COVID-19 járvány gyors terjedése miatt 2020 tavaszán a magyar felsőoktatás egyik napról a másikra kényszerült a digitális munkarendben való oktatásra váltani. A hirtelen kialakult helyzet a felsőoktatás minden résztvevőjét – hallgatókat, oktatókat, adminisztrátorokat, intézményi apparátust – felké...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dombi Judit
Sipos Norbert
Vörös Zoltán
Egervári Dóra
Simon Krisztián
Fodorné Tóth Krisztina
Ambrus Attila József
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 11-12
Kulcsszavak:Felsőoktatás, Digitális oktatás - módszer, Világjárvány
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2021.11-12.130

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70820
LEADER 05155nab a2200301 i 4500
001 misc70820
005 20220427101031.0
008 220427s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2021.11-12.130  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Dombi Judit 
245 1 0 |a Online vagy sem - mitől függhet a jövő?   |h [elektronikus dokumentum] :  |b hallgatói tapasztalatok és jövőbeni preferenciák összefüggései a Pécsi Tudományegyetemen /  |c  Dombi Judit 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 130-152 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 31 No. 11-12 
520 3 |a A COVID-19 járvány gyors terjedése miatt 2020 tavaszán a magyar felsőoktatás egyik napról a másikra kényszerült a digitális munkarendben való oktatásra váltani. A hirtelen kialakult helyzet a felsőoktatás minden résztvevőjét – hallgatókat, oktatókat, adminisztrátorokat, intézményi apparátust – felkészületlenül érte. A témában jelenleg elérhető kutatások eredményei ellentmondásos hallgatói attitűdökre hívják fel a figyelmet: Bár sokan elégedetlenek voltak az online oktatás bizonyos aspektusaival, meghatározó az a vélemény is, mely szerint a hallgatók számára vonzó lehetőségeket is rejt magában (vö. pl. Asztalos és mtsai, 2021; Fajt és mtsai, 2021; Grajczjár és mtsai, 2021; HÖOK, 2020). Jelen tanulmányunkban egy átfogó, nagymintás (n = 2999) felmérés során gyűjtött adatok egy részének elemzésével nem csak arra keressük a választ, hogy mit tapasztaltak a Pécsi Tudományegyetem hallgatói az online oktatás során, hanem előre tekintve azt is vizsgáljuk, hogy a hallgatók a jövőben inkább online, vagy inkább jelenléti oktatást választanának. Logikus regressziós módszerrel azonosítjuk azokat a változókat, amelyek nagy eséllyel befolyásolhatják a hallgatók jövőbeni tanulási preferenciáit. Az eredmények alapján elmondható, hogy a képzési terület, a tagozat és a finanszírozási forma befolyásolhatják azt, hogy a hallgatók a jövőben milyen eséllyel választanák az online oktatást. A tanulmány intézmények számára hasznosítható következtetésekkel és implikációkkal zárul. Jelen tanulmányunkban egy átfogó, nagymintás (n=2 999) felmérés során gyűjtött adatok egy részének elemzésével nem csak arra keressük a választ, hogy mit tapasztaltak a Pécsi Tudományegyetem hallgatói a digitális oktatás során, hanem előre tekintve azt is vizsgáljuk, hogy a hallgatók a jövőben inkább online, vagy inkább jelenléti oktatást választanának. Logikus regressziós módszerrel azonosítjuk azokat a változókat, amelyek nagy eséllyel befolyásolhatják a hallgatók jövőbeni tanulási preferenciáit. Az eredmények alapján elmondható, hogy a képzési terület, a tagozat és a finanszírozási forma befolyásolhatják azt, hogy a hallgatók a jövőben milyen eséllyel választanák az online oktatást. A tanulmány intézmények számára hasznosítható következtetésekkel és implikációkkal zárul.Due to the rapid spread of the COVID-19 epidemic, in the spring of 2020, Hungarian higher education was forced to switch to digital education overnight. The sudden situation caught all participants in higher education - students, lecturers, administrators - unprepared. The results of available research in this specific socio-educational context call attention to conflicting student attitudes. Although many were dissatisfied with certain aspects of digital education, the view that online education also has attractive opportunities for students is decisive (cf., for example, Asztalos et al., 2021; Fajt et al., 2021; Grajczjár et al., 2021; HÖOK, 2020). By analyzing some of the data collected during a comprehensive, large-scale (n = 2999) survey, the present study seeks to answer what experiences the students of the University of Pécs gained during digital education. Moreover, looking ahead, the present study also examines whether students in the future would prefer online or traditional, classroom-based education. In our study, a logistic regression method was used to identify variables that are likely to influence students’ future preferences. Based on results, it can be said that the field of study, the program (daytime vs. correspondence) and the form of funding may influence the chances of students choosing online education in the future. The study also attempts to draw conclusions and provide implication that can be used by HE institutions. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Felsőoktatás, Digitális oktatás - módszer, Világjárvány 
700 0 1 |a Sipos Norbert  |e aut 
700 0 1 |a Vörös Zoltán  |e aut 
700 0 1 |a Egervári Dóra  |e aut 
700 0 1 |a Simon Krisztián  |e aut 
700 0 2 |a Fodorné Tóth Krisztina  |e aut 
700 0 2 |a Ambrus Attila József  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70820/1/iskolakultura_2021_011_012_130-152.pdf  |z Dokumentum-elérés