Nem múló történelmünk az iskolai történelemoktatási kánon ellentmondásos alapmintázata - második rész /
Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalma...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 10 |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása - Magyarország, Nemzeti tudat - magyar |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70771 |
LEADER | 01185nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc70771 | ||
005 | 20220113075133.0 | ||
008 | 220113s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Jakab György | |
245 | 1 | 4 | |a Nem múló történelmünk |h [elektronikus dokumentum] : |b az iskolai történelemoktatási kánon ellentmondásos alapmintázata - második rész / |c Jakab György |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 83-108 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 31 No. 10 | |
520 | 3 | |a Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalmatlanná vált nemzeti múltszemléletünk. | |
695 | |a Történelem tanítása - Magyarország, Nemzeti tudat - magyar | ||
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70771/1/iskolakultura_2021_010_083-108.pdf |z Dokumentum-elérés |