Nem múló történelmünk az iskolai történelemoktatási kánon ellentmondásos alapmintázata - második rész /

Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalma...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakab György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 10
Kulcsszavak:Történelem tanítása - Magyarország, Nemzeti tudat - magyar
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70771
LEADER 01185nab a2200193 i 4500
001 misc70771
005 20220113075133.0
008 220113s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Jakab György 
245 1 4 |a Nem múló történelmünk   |h [elektronikus dokumentum] :  |b az iskolai történelemoktatási kánon ellentmondásos alapmintázata - második rész /  |c  Jakab György 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 83-108 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 31 No. 10 
520 3 |a Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalmatlanná vált nemzeti múltszemléletünk. 
695 |a Történelem tanítása - Magyarország, Nemzeti tudat - magyar 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70771/1/iskolakultura_2021_010_083-108.pdf  |z Dokumentum-elérés