Nem múló történelmünk az iskolai történelemoktatási kánon ellentmondásos alapmintázata - második rész /

Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalma...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakab György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 10
Kulcsszavak:Történelem tanítása - Magyarország, Nemzeti tudat - magyar
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70771
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalmatlanná vált nemzeti múltszemléletünk.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:83-108
ISSN:1215-5233