A történelmi interpretáció fogalmának tanítása

A történelemtanítás és -tanulás eredményessége nagyrészt azon múlik, hogy a diákok képesek lesznek-e a múlt, a történelem és a történelmi interpretáció fogalmát helyesen értelmezni, helyes kép alakul-e ki bennük a múltban történtek és az azokról készült interpretációk viszonyáról. Ennek fontos felté...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kojanitz László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 5
Kulcsszavak:Történelem tanítása
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2021.05.41

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/59192
LEADER 02036nab a2200253 i 4500
001 misc59192
005 20210713155041.0
008 210713s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2021.05.41  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kojanitz László 
245 1 2 |a A történelmi interpretáció fogalmának tanítása  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kojanitz László 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 41-54 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 31 No. 5 
520 3 |a A történelemtanítás és -tanulás eredményessége nagyrészt azon múlik, hogy a diákok képesek lesznek-e a múlt, a történelem és a történelmi interpretáció fogalmát helyesen értelmezni, helyes kép alakul-e ki bennük a múltban történtek és az azokról készült interpretációk viszonyáról. Ennek fontos feltétele, hogy a történelemtanárok maguk is megértsék e probléma összetettségét, és képesek legyenek reflektív módon is megközelíteni a történelemórákon bemutatott ismereteket, következtetéseket és értékeléseket. The effectiveness of teaching and learning history depends on whether student are able to acquire the correct interpretation of the past, history and interpretation. They have to form a correct picture of the relationship between the past and historical interpretations. An important condition for this is that history teachers properly understand the complexity of this problem and approach the knowledge, interpretations and evaluations in history lessons in a reflective way. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
650 4 |a Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás 
695 |a Történelem tanítása 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/59192/1/iskolakultura_2021_005_041-054.pdf  |z Dokumentum-elérés