Árnyékoktatás és verseny - magyar középiskolások és egyetemisták nézetei az ányékoktatás és a verseny kapcsolatáról

The first part of the paper discusses the existing literature on the relationship between competition and shadow education, and presents those macro and micro levels at which competition is present in the shadow educational area. The second part presents an empirical qualitative research carried out...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Fülöp Márta
Gordon Győri János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2020
Sorozat:Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata 120 No. 2
Kulcsszavak:Pedagógia - tanulmányok
Tárgyszavak:
doi:10.17670/MPed.2020.2.93

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/59185
LEADER 01879nab a2200265 i 4500
001 misc59185
005 20210713130911.0
008 210713s2020 hu o 0|| hun d
022 |a 0025-0260 
024 7 |a 10.17670/MPed.2020.2.93  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Fülöp Márta 
245 1 0 |a Árnyékoktatás és verseny - magyar középiskolások és egyetemisták nézetei az ányékoktatás és a verseny kapcsolatáról  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Fülöp Márta 
260 |c 2020 
300 |a 93-121 
490 0 |a Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata  |v 120 No. 2 
520 3 |a The first part of the paper discusses the existing literature on the relationship between competition and shadow education, and presents those macro and micro levels at which competition is present in the shadow educational area. The second part presents an empirical qualitative research carried out with high school and university students. Participants were asked in an open-ended question about their perceptions of the relationship between competition and shadow education. It was found that university students perceive this relationship with its positive and controversial aspects in a much more complex way than high school students. In spite of their understanding of the destructive side of shadow education in terms of educational equality, social justice and meritocracy, almost 100 percent of them have participated in shadow education. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
695 |a Pedagógia - tanulmányok 
700 0 2 |a Gordon Győri János  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/59185/1/mp_2020_002_093-121.pdf  |z Dokumentum-elérés