Az ókor alkonya a NAT 2020 és az új gimnáziumi történelemtankönyv /
A 2020-ban bevezetett Nemzeti Alaptantervben erőteljesen lecsökkent a gimnáziumi történelemtanításban az ókor megtanítására fordítható idő. Az egységesen minden gimnáziumban kötelezően bevezetett új történelemtankönyv is ehhez igazodott. Bár a tananyagcsökkentés önmagában előnyös a diákok számára, e...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 1 |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása - középiskola, Nemzeti Alaptanterv, Tanterv - közoktatás - Magyarország, Oktatásügy - Magyarország - 21. sz. |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57549 |
LEADER | 02272nab a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc57549 | ||
005 | 20210318090044.0 | ||
008 | 210318s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Grüll Tibor | |
245 | 1 | 3 | |a Az ókor alkonya |h [elektronikus dokumentum] : |b a NAT 2020 és az új gimnáziumi történelemtankönyv / |c Grüll Tibor |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 68-85 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 31 No. 1 | |
520 | 3 | |a A 2020-ban bevezetett Nemzeti Alaptantervben erőteljesen lecsökkent a gimnáziumi történelemtanításban az ókor megtanítására fordítható idő. Az egységesen minden gimnáziumban kötelezően bevezetett új történelemtankönyv is ehhez igazodott. Bár a tananyagcsökkentés önmagában előnyös a diákok számára, ezt úgy kellett volna megoldani, hogy az adatok helyett a történelmi összefüggésekre tesszük a hangsúlyt. Csakhogy ebben a tantervben ‒ csakúgy, mint a rá épülő tankönyvben ‒ hatalmas „lyukak” tátonganak: nem esik szó az Újbabilóni Birodalomról, de tanítunk a zsidók babilóni fogságáról; nem említjük a Perzsa Birodalmat, de megemlítjük a görög‒perzsa háborúkat és a szalamiszi csatát; Augustus korával befejezzük a római történelmet, de részletesen beszélünk a kereszténység elterjedéséről és a keresztényüldözésekről, nem is szólva a konstantini fordulatról. Így aztán a diákok egy összefüggéstelen, zavaros tananyagot kapnak kézhez, amihez ráadásul erőteljesen elavult illusztrációs anyag és fantáziátlanul összeállított kérdések-feladatok járulnak. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
650 | 4 | |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) | |
650 | 4 | |a Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás | |
650 | 4 | |a Iskolai oktatás | |
695 | |a Történelem tanítása - középiskola, Nemzeti Alaptanterv, Tanterv - közoktatás - Magyarország, Oktatásügy - Magyarország - 21. sz. | ||
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57549/1/iskolakultura_2021_001_068-085.pdf |z Dokumentum-elérés |