Pedagógusok egy fejlesztési program fókuszában

A korai iskolaelhagyás (early school leaving) a legtöbb ország, így Magyarország számára is komoly kihívást jelent (González-Rodríguez, Vieira és Vidal, 2019). A Komplex Alapprogram fő célkitűzése a nemzetközi ESL-trendekbe illeszkedően a korai, végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklését támogató...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Turós Mátyás
Dorner László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 11
Kulcsszavak:Komplex Alapprogram, Iskolaelhagyás, Pedagógia - program
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57410
LEADER 03305nab a2200253 i 4500
001 misc57410
005 20210125135433.0
008 210125s2020 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Turós Mátyás 
245 1 0 |a Pedagógusok egy fejlesztési program fókuszában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Turós Mátyás 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 44-69 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 11 
520 3 |a A korai iskolaelhagyás (early school leaving) a legtöbb ország, így Magyarország számára is komoly kihívást jelent (González-Rodríguez, Vieira és Vidal, 2019). A Komplex Alapprogram fő célkitűzése a nemzetközi ESL-trendekbe illeszkedően a korai, végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklését támogató prevenciós célú beavatkozások megalapozása, adaptív pedagógiai kultúra kialakítása, e célokkal összefüggésben a pedagógusok módszertani továbbképzése, szakmai támogatórendszer működtetése. Kutatásunkban a programban részt vevő pedagógusok oktatásszervezési gyakorlatát, a program megítélését, a pedagógusok módszertani érzékenységét, valamint a terheléssel való megküzdést vizsgáltuk a 2019/2020-as tanév évkezdő (N = 822) és évzáró (N = 917) online kérdőíveinek segítségével. Jelen tanulmányban a kvantitatív feldolgozás eredményeit mutatjuk be, az online kérdőívek nyílt kérdéseire és a pedagógusi interjúkra támaszkodó kvalitatív elemzésekkel részletesen más munkákban foglalkozunk. Early school leaving (ESL) poses a serious challenge for most countries, including Hungary (GonzálezRodríguez et al., 2019). In line with international ESL trends, the purpose of the Complex Foundation Program is to provide the groundwork of preventive measures that set out to slacken the number of early school leavers, who do not complete an educational program. It also aims to create an adaptive pedagogical culture and to aid the professional development of teachers in accordance with the above mentioned goals. Furthermore, it intends to operate a professional support system for educators. We examined the practices of teaching arrangements of educators participating in the program, their attitude towards the program, the methodological sensitivity of educators, and their strategies of facing the challenges in relation to ESL. Our findings are based on the online opening (N=822) and closing (N=917) surveys for the academic year 2019/2020. In this study we present the results of the quantitative data analysis. The qualitative analysis of the responses to the open-ended questions of the online survey and that of the teacher interviews will be elaborated on extensively in another paper. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
650 4 |a Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás 
695 |a Komplex Alapprogram, Iskolaelhagyás, Pedagógia - program 
700 0 1 |a Dorner László  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57410/1/iskolakultura_2020_011_044-069.pdf  |z Dokumentum-elérés