Iskolai bántalmazás a diákok perspektívájából

A kortársak zaklatása gyakori jelenség az iskolai évek során, hosszú távú nehézségeket okozva a csoport perifériájára szorult diákok és az egész osztályközösség számára. A probléma rendszerszemléletű megközelítése a figyelem fókuszába helyezi az egész közösséget, a szemlélőket passzív helyett aktív...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Siegler Anna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 7
Kulcsszavak:Agresszivitás - pszichológia, Konfliktuskezelés - iskolai
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2020.7.61

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57257
LEADER 01974nab a2200229 i 4500
001 misc57257
005 20200911123900.0
008 200911s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2020.7.61  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Siegler Anna 
245 1 0 |a Iskolai bántalmazás a diákok perspektívájából  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Siegler Anna 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 61-75 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 7 
520 3 |a A kortársak zaklatása gyakori jelenség az iskolai évek során, hosszú távú nehézségeket okozva a csoport perifériájára szorult diákok és az egész osztályközösség számára. A probléma rendszerszemléletű megközelítése a figyelem fókuszába helyezi az egész közösséget, a szemlélőket passzív helyett aktív ágensként kezeli, és a zaklató-áldozat hatalmi dinamikáját megerősítő vagy hátráltató erőként vizsgálja. Jelen kutatás a diákok mentalizációjának vizsgálatára fókuszált iskolai bántalmazásról szóló narratíváikon keresztül. Három magyarországi iskola (Budapest, Martfű és Barcs) összesen 138 kilencedikes diákjának válaszait elemeztük. Az eszközök között szerepelt Ken Rigby Iskolai Zaklatás Kérdőíve, illetve egy iskolai bántalmazásról szóló történet felidézését szolgáló instrukció. A kapott eredmények alapján elmondható, hogy az osztályközösség tagjai eltérő mértékben tulajdonítanak mentális állapotokat társaiknak attól függően, hogy milyen szerepben észlelik magukat a bullying dinamikájában. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Agresszivitás - pszichológia, Konfliktuskezelés - iskolai 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57257/1/iskolakultura_2020_007_061-075.pdf  |z Dokumentum-elérés