A játékokkal kapcsolatos fogalmak szakirodalmi áttekintése
Az oktatási céllal alkalmazott játékok nagyon népszerűek, mivel olyan aktív tanulási környezetet teremtenek, amely alkalmas arra, hogy a tanulók tudását gyarapítsa, készségeit fejlessze, és a tanulók attitűdjére pozitív hatást gyakoroljon. Az oktatási céllal alkalmazott játékok nemzetközi szakirodal...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2020
|
Sorozat: | Iskolakultúra
30 No. 6 |
Kulcsszavak: | Játékpedagógia, Pedagógia - módszer |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2020.6.3 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57250 |
LEADER | 02780nab a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc57250 | ||
005 | 20200807100157.0 | ||
008 | 200807s2020 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/ISKKULT.2020.6.3 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Bónus Lilla | |
245 | 1 | 2 | |a A játékokkal kapcsolatos fogalmak szakirodalmi áttekintése |h [elektronikus dokumentum] / |c Bónus Lilla |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2020 | ||
300 | |a 3-15 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 30 No. 6 | |
520 | 3 | |a Az oktatási céllal alkalmazott játékok nagyon népszerűek, mivel olyan aktív tanulási környezetet teremtenek, amely alkalmas arra, hogy a tanulók tudását gyarapítsa, készségeit fejlessze, és a tanulók attitűdjére pozitív hatást gyakoroljon. Az oktatási céllal alkalmazott játékok nemzetközi szakirodalma jelentős, mivel ezek a játékok képesek arra, hogy vonzó és interaktív tanulási lehetőségeket teremtsenek, amelyekben a tanulók felfedezhetnek, játszhatnak, probléma-megoldási stratégiákat találhatnak ki és valósíthatnak meg. A téma szakirodalmára jellemző, hogy az elmúlt évtizedekben a már meglévő fogalmakat számos új fogalom egészítette ki, gazdagítva és részletezve a korábbi elméleti keretet. Azonban az újonnan megjelenő fogalmak beillesztése a már meglévő rendszerbe korántsem akadálymentes. Az áttekintésben tárgyalt játékok oktatási célokat szolgálnak. Ezek a célok meghatározzák a játék jellemzőit, típusát. Ahhoz, hogy a játékokat az oktatásban sikeresen alkalmazzák, tudatos felhasználói viselkedésre van szükség. A tudatosság kialakításához pedig szükséges a folyamatosan bővülő elméleti keret alapos ismerete, hiszen ez segít abban, hogy eldöntsük, milyen céllal, melyik játéktípus, melyik koncepció a hatékony. Az oktatási céllal alkalmazott játékok szakirodalmi áttekintésének célja, hogy bemutassuk e játékok definiálásának problémás elemeit, a szakirodalomban megjelenő fogalmak értelmezését és a fogalmak közötti kapcsolatokat. Az áttekintés során kitérünk az edutainment, a komoly játékok, a gamifikáció, a játék-alapú tanulás, a digitális játék-alapú tanulás fogalmak részletesebb, valamint az egyéb kapcsolódó fogalmak rövid bemutatására. Végül a fogalmak kapcsolatát kívánjuk felvázolni és értelmezni. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Játékpedagógia, Pedagógia - módszer | ||
700 | 0 | 1 | |a Nagy Lászlóné |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57250/1/iskolakultura_2020_06_003-015.pdf |z Dokumentum-elérés |