A játékokkal kapcsolatos fogalmak szakirodalmi áttekintése

Az oktatási céllal alkalmazott játékok nagyon népszerűek, mivel olyan aktív tanulási környezetet teremtenek, amely alkalmas arra, hogy a tanulók tudását gyarapítsa, készségeit fejlessze, és a tanulók attitűdjére pozitív hatást gyakoroljon. Az oktatási céllal alkalmazott játékok nemzetközi szakirodal...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Bónus Lilla
Nagy Lászlóné
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 6
Kulcsszavak:Játékpedagógia, Pedagógia - módszer
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2020.6.3

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57250
LEADER 02780nab a2200241 i 4500
001 misc57250
005 20200807100157.0
008 200807s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2020.6.3  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Bónus Lilla 
245 1 2 |a A játékokkal kapcsolatos fogalmak szakirodalmi áttekintése  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Bónus Lilla 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 3-15 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 6 
520 3 |a Az oktatási céllal alkalmazott játékok nagyon népszerűek, mivel olyan aktív tanulási környezetet teremtenek, amely alkalmas arra, hogy a tanulók tudását gyarapítsa, készségeit fejlessze, és a tanulók attitűdjére pozitív hatást gyakoroljon. Az oktatási céllal alkalmazott játékok nemzetközi szakirodalma jelentős, mivel ezek a játékok képesek arra, hogy vonzó és interaktív tanulási lehetőségeket teremtsenek, amelyekben a tanulók felfedezhetnek, játszhatnak, probléma-megoldási stratégiákat találhatnak ki és valósíthatnak meg. A téma szakirodalmára jellemző, hogy az elmúlt évtizedekben a már meglévő fogalmakat számos új fogalom egészítette ki, gazdagítva és részletezve a korábbi elméleti keretet. Azonban az újonnan megjelenő fogalmak beillesztése a már meglévő rendszerbe korántsem akadálymentes. Az áttekintésben tárgyalt játékok oktatási célokat szolgálnak. Ezek a célok meghatározzák a játék jellemzőit, típusát. Ahhoz, hogy a játékokat az oktatásban sikeresen alkalmazzák, tudatos felhasználói viselkedésre van szükség. A tudatosság kialakításához pedig szükséges a folyamatosan bővülő elméleti keret alapos ismerete, hiszen ez segít abban, hogy eldöntsük, milyen céllal, melyik játéktípus, melyik koncepció a hatékony. Az oktatási céllal alkalmazott játékok szakirodalmi áttekintésének célja, hogy bemutassuk e játékok definiálásának problémás elemeit, a szakirodalomban megjelenő fogalmak értelmezését és a fogalmak közötti kapcsolatokat. Az áttekintés során kitérünk az edutainment, a komoly játékok, a gamifikáció, a játék-alapú tanulás, a digitális játék-alapú tanulás fogalmak részletesebb, valamint az egyéb kapcsolódó fogalmak rövid bemutatására. Végül a fogalmak kapcsolatát kívánjuk felvázolni és értelmezni. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Játékpedagógia, Pedagógia - módszer 
700 0 1 |a Nagy Lászlóné  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57250/1/iskolakultura_2020_06_003-015.pdf  |z Dokumentum-elérés