A Waldorf-pedagógia ismeretelméleti háttere és a Waldorf-iskolák szemlélete az infokommunikációs technológiával összefüggésben

Various theories and empirical studies dealing with the didactics of the institutional and non-institutional use of media, with its effects on personal development and on academic performance. The majority of these theoretical and empirical research studies highlight positive effects in this respect...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Turós Mátyás
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2019
Sorozat:Iskolakultúra 29 No. 10
Kulcsszavak:Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Neveléselmélet, Informatika, Reformpedagógia
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46602
LEADER 03265nab a2200217 i 4500
001 misc46602
005 20200514132340.0
008 200514s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Turós Mátyás 
245 1 2 |a A Waldorf-pedagógia ismeretelméleti háttere és a Waldorf-iskolák szemlélete az infokommunikációs technológiával összefüggésben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Turós Mátyás 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2019 
300 |a 115-125 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 29 No. 10 
520 3 |a Various theories and empirical studies dealing with the didactics of the institutional and non-institutional use of media, with its effects on personal development and on academic performance. The majority of these theoretical and empirical research studies highlight positive effects in this respect, whereas some find negative ones (Fallahi, 2011; Livingstone, 2012; Pszichológiai Szemle 2016, 71/1; Zsolnai, 2017; Biró, 2017; Dávila, Casabayó, & Rayburn, 2018; Lorenzo & Trujillo, 2018; Iskolakultúra 2019, 29/4-5; Faragó, 2019). While in mainstream education, we can see a great deal of effort going into incorporating the use of modern technology in the classroom, some institutions limit or even refuse using it. In this study, we are aiming at investigating the possible reasons for the critical attitude (https://bit.ly/2X5XlpW; Péter, 2015) towards ICT tools and media exposure in general in Waldorf schools and in Waldorf pedagogy. Examining the epistemological background of Waldorf schools and their presence in Hungary will provide us with support in the subject. Számos elméleti és empirikus munka foglalkozik az infokommunikációs technológia és média intézményes keretek közötti és iskolán kívüli didaktikájával, a tanulás eredményességét és a személyiségfejlődést érintő hatásaival. Az elméleti és empirikus kutatások nagyobb része e vonatkozásokban pozitív, kisebb része kritikus megállapításokra jut (Fallahi, 2011; Livingstone, 2012; Pszichológiai Szemle 2016, 71/1; Zsolnai, 2017; Biró, 2017; Dávila, Casabayó, & Rayburn, 2018; Lorenzo & Trujillo, 2018; Iskolakultúra 2019, 29/4-5; Faragó, 2019). Miközben a köznevelés területén jellemzően folyamatos és erőteljes a törekvés az eszközhasználat tanulási folyamatba történő bevonására, léteznek intézményes példák az eszközhasználat korlátozására, esetleg teljes elutasítására is. Jelen tanulmányban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk a Waldorf-pedagógia és a Waldorf-iskolák IKT-használathoz, általában a „képernyőhöz” történő kritikus hozzáállásának (https://bit.ly/2X5XlpW; Péter, 2015) lehetséges okait. Ehhez nyújt segítséget a Waldorf-pedagógia ismeretelméleti hátterére és a Waldorf-iskolák magyarországi jelenére történő rátekintés. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Nevelési rendszer - Waldorf-iskola, Neveléselmélet, Informatika, Reformpedagógia 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46602/1/iskolakultura_2019_10_115-125.pdf  |z Dokumentum-elérés