Labdarúgó akadémisták rekrutációjának és elégedettségének vizsgálata a fővárosi és a vidéki akadémiák tükrében

Az utóbbi időben a honi labdarúgó akadémiákkal kapcsolatos kutatások egyre népszerűbbé válnak, noha maga a magyar labdarúgó akadémiai rendszer immáron közel 18 éves múltra tekint vissza hazánkban. A pedagógiai aspektusokat fókuszba helyező vizsgálatok azonban manapság is kevésbé preferáltak a kutató...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Rábai Dávid
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2019
Sorozat:Iskolakultúra 29 No. 10
Kulcsszavak:Pedagógia, Labdarúgás
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2019.10.85

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46597
LEADER 04153nab a2200229 i 4500
001 misc46597
005 20200514131102.0
008 200514s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2019.10.85  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Rábai Dávid 
245 1 0 |a Labdarúgó akadémisták rekrutációjának és elégedettségének vizsgálata a fővárosi és a vidéki akadémiák tükrében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Rábai Dávid 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2019 
300 |a 85-97 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 29 No. 10 
520 3 |a Az utóbbi időben a honi labdarúgó akadémiákkal kapcsolatos kutatások egyre népszerűbbé válnak, noha maga a magyar labdarúgó akadémiai rendszer immáron közel 18 éves múltra tekint vissza hazánkban. A pedagógiai aspektusokat fókuszba helyező vizsgálatok azonban manapság is kevésbé preferáltak a kutatók részéről, hiszen az akadémistákat egyelőre kevesebb ilyesféle vizsgálat érintette, így a szakirodalom is korlátozott ilyen tekintetben. Jelen kutatásunkban azonban az ezekben az intézményekben fejlődő fiatal növendékek vizsgálata jelenik meg. Célunk konkrétan az volt jelen tanulmány megírásával, hogy terepmunka segítségével az általunk kiválasztott hat akadémiában (3-3 fővárosi és vidéki intézmény) az ottani akadémisták rekrutációját és elégedettségét vizsgáljuk meg a fővárosi és a vidéki intézmények tükrében. Kutatásunkhoz a kérdőíves lekérdezés módszerét alkalmaztuk, amely segítségével összesen 560 labdarúgó akadémistát sikerült megszólaltatnunk. Az eredményeink alapján több esetben is szignifikáns különbségeket véltünk felfedezni az egyes akadémiák akadémistáinak válaszai között. Az intézmények között szignifikáns különbségek mutatkoztak az akadémisták rekrutációját (p = 0,000), a növendékek elégedettségét az egyes intézmények felszereltségét (pályák, öltözők, eszközök) (p = 0,000), illetve a saját edzőik szakmai felkészültségét (p = 0,004) illetően is. Eredményeink segítségével betekintést tudunk nyerni az egyes honi labdarúgó akadémiai intézmények sajátos világába, ezáltal megismerhetjük az ott fejlődő fiatalok véleményét az akadémiák ellátottságáról, esetleges hiányosságairól. Recently, research on hungarian football academies has become increasingly popular, although the Hungarian football academy’s system has a history of nearly 18 years in Hungary. However, research focusing on pedagogical aspects is still less preferred by researchers today, as academics have so far been less affected by such research, and the literature is limited in this regard. Our current research reveals the study of young footballers developing in these institutions. Specifically, our aim was to write the present study that with the help of fieldwork in the six academies of our choice (3-3 capital and rural institutions) there, in the context of capital and rural institutions. For our research we used the questionnaire survey method, which allowed us to speak to a total of 560 young footballers. On the basis of our results, we found that in several cases significant differences between the responses of the footballers in each academy. Significant differences were found between the institutions regarding the recruitment of footballers (p = 0.000), the satisfaction of the students with regard to the equipment (fields, changing rooms, equipment) of each institution (p = 0.000) and the professional skills of their coaches (p = 0.004). With the help of our results, we can gain insight into the specific world of each football academies, and we can know the views of young people about the state of supply and shortcomings of the academies. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Pedagógia, Labdarúgás 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46597/1/iskolakultura_2019_10_085-097.pdf  |z Dokumentum-elérés