A szociális és az érzelmi kompetencia összetevőinek fejlesztésére irányuló néhány program a nemzetközi és a hazai gyakorlatban
A szociális és érzelmi készségek fejlesztésének kérdése régóta jelen van a neveléstudomány és a pszichológia területén. Nemzetközi szinten folyamatosan születnek olyan programok, amelyek a társas viselkedéshez szükséges különböző képességeket és készségeket fejleszthetik, mindezekhez pedig egyre töb...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2019
|
Sorozat: | Iskolakultúra
29 No. 9 |
Kulcsszavak: | Szociális készségek, Érzelmi készségek, Pedagógia |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2019.9.21 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/46575 |
LEADER | 02361nab a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc46575 | ||
005 | 20200514120019.0 | ||
008 | 200514s2019 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/ISKKULT.2019.9.21 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Hegedűs Szilvia | |
245 | 1 | 2 | |a A szociális és az érzelmi kompetencia összetevőinek fejlesztésére irányuló néhány program a nemzetközi és a hazai gyakorlatban |h [elektronikus dokumentum] / |c Hegedűs Szilvia |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2019 | ||
300 | |a 21-37 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 29 No. 9 | |
520 | 3 | |a A szociális és érzelmi készségek fejlesztésének kérdése régóta jelen van a neveléstudomány és a pszichológia területén. Nemzetközi szinten folyamatosan születnek olyan programok, amelyek a társas viselkedéshez szükséges különböző képességeket és készségeket fejleszthetik, mindezekhez pedig egyre több innovatív módszert és eszközt alkalmaznak. A hazai gyakorlatban is egyre több szakmai csoport foglalkozik e készségek fejlesztésével az életkori csoportok széles skáláján. Jelen tanulmány célja az utóbbi néhány évben megjelent fejlesztő kísérletek bemutatása, amelyek intézményes környezetben is kipróbáltak, és hatékonyságuk miatt rendszerszintű alkalmazásuk is ajánlott lehet. The issue of the development of social and emotional skills has been presented for a long while in education and psychology. At international level emerged several programs that can develop various abilities and skills for social behaviour and apply different innovative methods and tools. In Hungarian practice a growing number of research groups work on developing these skills in different age groups. The purpose of this study is to present those developmental experiments and methods that have been published in the last few years. These programs have been tested in institutional environment and because of their efficiency can be used in educational system. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Szociális készségek, Érzelmi készségek, Pedagógia | ||
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46575/1/iskolakultura_2019_09_021-037.pdf |z Dokumentum-elérés |