A regionális ökoszisztéma és az egyetemek szerepe az innovációs folyamatban

Napjaink „okos régiói” képesek hatékony innovációs ökoszisztémát létrehozni a térségi szereplők sokféle – tudás-, emberi, strukturális és kapcsolati - tőkéjét összekapcsolva. Az egyetemek cselekvő közreműködése alapvető fontosságú a regionális erősségek és kapacitások azonosításában és kiaknázásában...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kálmán Anikó
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2019
Sorozat:Iskolakultúra 29 No. 9
Kulcsszavak:Felsőoktatás, Innováció, Pedagógia
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2019.9.51

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46574
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Napjaink „okos régiói” képesek hatékony innovációs ökoszisztémát létrehozni a térségi szereplők sokféle – tudás-, emberi, strukturális és kapcsolati - tőkéjét összekapcsolva. Az egyetemek cselekvő közreműködése alapvető fontosságú a regionális erősségek és kapacitások azonosításában és kiaknázásában – összhangban az intelligens szakosodást támogató kutatási és innovációs stratégiák európai programjával. A regionális felsőoktatási intézmények működésében meghatározó jelentőségű a fenntartható fejlődés új generációs koncepciója, ami egyúttal fontos eszköze is „a tudás „körkörös gazdasága” fogalmának megismertetésében és megvalósításában. A koncepció megvalósítását támogatja, hogy a nemzeti és európai finanszírozó szervek újra megvizsgálják és tanulmányozzák a már befejezett projektek eredményeit, segítve a releváns eredmények ismételt felhasználását új regionális és nemzeti kontextusban. Így a kutatási programok és a befejezett projektek eredményei (ötletek, ajánlások, módszerek, gyakorlati javaslatok, prototípusok és találmányok) újra alkalmazhatók a jelenleg futó és a későbbi programokban és projektekben is. Ez erősítheti a vállalkozói egyetemek és az azokkal együttműködő kormányzati szervek együttműködését a társadalmi innováció regionális és európai katalizálásában is. Az Aalto Egyetem és a Párizsi Új Klub által 2010-2014-ben kifejlesztett Aalto Camp for Societal Innovation (ACSI) a társadalmi innováció fontos platformja. Ez a globális hálózatokat egyesítő platform a kutatás, a tanulás és a gyors prototípuskészítés egyidejű elősegítésével hozzájárul a valós társadalmi kihívások kapcsán felmerülő szükségletek innovatív kielégítéséhez és a kapcsolódó rendszerszintű változásokhoz. Az ACSI keretében a különböző karok és egységek közötti együttműködésben az egyetemen belül is alkalmazzák a Tudásháromszög modellt, ami lehetővé teszi módszertani és pedagógiai alapvetéseinek továbbfejlesztését is a gyakorlati alkalmazás tapasztalatainak figyelembe vételével. Nowadays, the ’smart’ character of a region depends on how it can exploit its human, structural and social capital and integrate the various types of actors in its innovation practice. In this process, it is crucially important to exploit the regional strengths and capacities in relation to the European programme for research and innovation strategies supporting specialisation, in which it is a priority for universities to cooperate. Circular economy knowledge means the new generation concepts of sustainable development. It is an important tool involving that national and European financing authorities re-assess the results of the already completed projects so that these can be reused in new regional and national contexts. This way, the results (e. g. ideas, recommendations, methods) of research programmes and completed projects can be rediscovered, re-assessed and applied in current programmes and projects. Such practices may enhance the role of entrepreneurial universities and governments in the making of European future. A further efficient tool is the concept of Aalto Camp for Societal Innovation (hereinafter: ACSI), developed by Aalto University and the New Club of Paris in 2010- 2014, a global platform of social innovation which unites global networks for the innovative development of system-level changes in society and for meeting the needs arising from real social challenges for the sake of research, learning and quick prototype-making. ACSI clarifies the essence of the Knowledge Triangle model and makes it possible to apply its mode of operation in the cooperation projects between the different faculties and units within universities.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:51-68
ISSN:1215-5233