A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája problémák és lehetőségek /

Ebben az írásban áttekintjük a vizuális nevelés és médiapedagógia metszéspontjait, párhuzamait és esetenként ellentéteit. Nemzetközi források szemlézésével jó gyakorlatokra kerestünk példákat, a területet érintő elméleti írásokat sem mellőzve. A hazai és nemzetközi oktatás egyik legfontosabb és egyb...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Klima Gábor
Kárpáti Andrea
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2018
Sorozat:Iskolakultúra 28 No. 8-9
Kulcsszavak:Médiapedagógia, Vizuális nevelés
doi:10.14232/ISKKULT.2018.8-9.63

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46266
LEADER 02575nab a2200217 i 4500
001 misc46266
005 20191122100700.0
008 191122s2018 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5249 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2018.8-9.63  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Klima Gábor 
245 1 2 |a A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája   |h [elektronikus dokumentum] :  |b problémák és lehetőségek /  |c  Klima Gábor 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2018 
300 |a 63-71 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 28 No. 8-9 
520 3 |a Ebben az írásban áttekintjük a vizuális nevelés és médiapedagógia metszéspontjait, párhuzamait és esetenként ellentéteit. Nemzetközi források szemlézésével jó gyakorlatokra kerestünk példákat, a területet érintő elméleti írásokat sem mellőzve. A hazai és nemzetközi oktatás egyik legfontosabb és egyben legaktuálisabb kérdése az új- és digitális médiák jelentette kihívás, valamint a technológiai környezet gyors változása. Olyan példákat kerestünk, ahol a tanítási gyakorlat és a tanmenet érzékenyen, értő módon és aktívan reagál ezekre a jelenségekre, a vizuális kultúra és vizuális média eszköztárát segítségül hívva. A források alapján úgy tűnik, hogy a technika és technológia iskolai jelenléte gyakran jelent kihívást vagy problémát a tanítási gyakorlatok szempontjából. A rajz- vagy média tanár „digitális érzékenysége” szintén döntő fontosságú az új technológiák iskolai integrációja szempontjából. A vizuális média mint tantárgy a források alapján meglehetősen változatos képet mutat. Különböző értelmezési lehetőségei időnként mintha ellentmondásba keverednének a tantárgy szerepét és helyét illetően. A média tantárgy hazai „mostoha sora” tehát nemzetközi jelenségnek tűnik, azonban a vizuális kultúra tantárgy tanmenetébe integrálva olyan új dimenziókkal gazdagítja a hagyományos rajzoktatást, ami jó gyakorlatok számtalan lehetősége felé nyithat utat. Írásunk tehát a nemzetközi források bemutatásával arra tesz kísérletet, hogy átfogó képet nyújtson a vizuális kultúra és média tantárgyak előtt álló kihívásokról és kérdésekről. 
695 |a Médiapedagógia, Vizuális nevelés 
700 0 1 |a Kárpáti Andrea  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46266/1/iskolakultura_2018_08-09_063-071.pdf  |z Dokumentum-elérés