A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája problémák és lehetőségek /
Ebben az írásban áttekintjük a vizuális nevelés és médiapedagógia metszéspontjait, párhuzamait és esetenként ellentéteit. Nemzetközi források szemlézésével jó gyakorlatokra kerestünk példákat, a területet érintő elméleti írásokat sem mellőzve. A hazai és nemzetközi oktatás egyik legfontosabb és egyb...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2018
|
Sorozat: | Iskolakultúra
28 No. 8-9 |
Kulcsszavak: | Médiapedagógia, Vizuális nevelés |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2018.8-9.63 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/46266 |
LEADER | 02575nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc46266 | ||
005 | 20191122100700.0 | ||
008 | 191122s2018 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5249 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/ISKKULT.2018.8-9.63 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Klima Gábor | |
245 | 1 | 2 | |a A vizuális nevelés és a médiapedagógia szinergiája |h [elektronikus dokumentum] : |b problémák és lehetőségek / |c Klima Gábor |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2018 | ||
300 | |a 63-71 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 28 No. 8-9 | |
520 | 3 | |a Ebben az írásban áttekintjük a vizuális nevelés és médiapedagógia metszéspontjait, párhuzamait és esetenként ellentéteit. Nemzetközi források szemlézésével jó gyakorlatokra kerestünk példákat, a területet érintő elméleti írásokat sem mellőzve. A hazai és nemzetközi oktatás egyik legfontosabb és egyben legaktuálisabb kérdése az új- és digitális médiák jelentette kihívás, valamint a technológiai környezet gyors változása. Olyan példákat kerestünk, ahol a tanítási gyakorlat és a tanmenet érzékenyen, értő módon és aktívan reagál ezekre a jelenségekre, a vizuális kultúra és vizuális média eszköztárát segítségül hívva. A források alapján úgy tűnik, hogy a technika és technológia iskolai jelenléte gyakran jelent kihívást vagy problémát a tanítási gyakorlatok szempontjából. A rajz- vagy média tanár „digitális érzékenysége” szintén döntő fontosságú az új technológiák iskolai integrációja szempontjából. A vizuális média mint tantárgy a források alapján meglehetősen változatos képet mutat. Különböző értelmezési lehetőségei időnként mintha ellentmondásba keverednének a tantárgy szerepét és helyét illetően. A média tantárgy hazai „mostoha sora” tehát nemzetközi jelenségnek tűnik, azonban a vizuális kultúra tantárgy tanmenetébe integrálva olyan új dimenziókkal gazdagítja a hagyományos rajzoktatást, ami jó gyakorlatok számtalan lehetősége felé nyithat utat. Írásunk tehát a nemzetközi források bemutatásával arra tesz kísérletet, hogy átfogó képet nyújtson a vizuális kultúra és média tantárgyak előtt álló kihívásokról és kérdésekről. | |
695 | |a Médiapedagógia, Vizuális nevelés | ||
700 | 0 | 1 | |a Kárpáti Andrea |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46266/1/iskolakultura_2018_08-09_063-071.pdf |z Dokumentum-elérés |