Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata a munkaértékek tükrében

A kiégés fogalmának megjelenése az 1970-es évekre tehető, amikor a nyugati társadalmakban létrejövő viszonylagos jólét folyamatos pályaelhagyási és így foglalkoztatási válságot generált. A szakirodalomban való megjelenése Freudenberger (1974) nevéhez köthető, aki azon pszichés állapot leírására alk...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szabó Éva
Litke Márta
Jagodics Balázs
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2018
Sorozat:Iskolakultúra 28 No. 7
Kulcsszavak:Kiégés - pszichológia, Pedagógia, Óvodai nevelés
mtmt:https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2018.7.51
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46240
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kiégés fogalmának megjelenése az 1970-es évekre tehető, amikor a nyugati társadalmakban létrejövő viszonylagos jólét folyamatos pályaelhagyási és így foglalkoztatási válságot generált. A szakirodalomban való megjelenése Freudenberger (1974) nevéhez köthető, aki azon pszichés állapot leírására alkalmazta a fogalmat, amelyet az egyén lelki és fizikai erőforrásainak kimerülése jellemez. „A kiégés-szindróma krónikus, emocionális megterhelések, stresszek nyomán fellépő fizikai, emocionális, mentális kimerülés állapota, amely a reménytelenség és inkompetencia érzésével, célok és ideálok elvesztésével jár, s amelyet a saját személyre, munkára, illetve másokra vonatkozó negatív attitűdök jellemeznek.” (Fekete, 1991, 17.).
Terjedelem/Fizikai jellemzők:51-63
ISSN:1215-5233