ℜeALIS a mi kölcsönös és élethossziglani tudásunk /
Kölcsönös és élethossziglani interpretációs rendszerünk célja: a frégei antipszichologizmus jegyében fogant formális szemantika Montagueféle mintaillesztő eszköztárával megragadni a pragma¬szemantika problémáit, amelyeknek a megoldása a nyelvi jelenségekre vonatkozó kutatásaink szerint a beszélői hi...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2018
|
Sorozat: | Iskolakultúra
28 No. 5-6 |
Kulcsszavak: | Matematikai nyelvészet - számítógépes nyelvészet, Nyelvelmélet |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2018.5-6.3 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/46209 |
LEADER | 01900nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc46209 | ||
005 | 20191106140358.0 | ||
008 | 190108s2018 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/ISKKULT.2018.5-6.3 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Alberti Gábor | |
245 | 1 | 0 | |a ℜeALIS |h [elektronikus dokumentum] : |b a mi kölcsönös és élethossziglani tudásunk / |c Alberti Gábor |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |b Szeged |c 2018 | ||
300 | |a 3-14 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 28 No. 5-6 | |
520 | 3 | |a Kölcsönös és élethossziglani interpretációs rendszerünk célja: a frégei antipszichologizmus jegyében fogant formális szemantika Montagueféle mintaillesztő eszköztárával megragadni a pragma¬szemantika problémáit, amelyeknek a megoldása a nyelvi jelenségekre vonatkozó kutatásaink szerint a beszélői hipotézisek, vágyak és szándékok pontos leírásán áll vagy bukik, valamint annak feltárásán, hogy a beszélő pszichológiai énje hogyan illeszkedik a megnyilvánulás nyelvileg konvencionalizálódott feladói szerepéhez, illetve a (leginkább szemkontaktus felvételével) kiválasztott hallgató megfelel-e a címzetti szerepnek. A ℜeALIS tehát egyszerre vállaltan pszichologista elmeábrázolás és eltökélten formális nyelvészeti megközelítés. Lehetővé teszi a hagyományos öt mondattípusnak – mint a propozicionális mondattartalom minimális beágyazásának – evolúciós újraértelmezését. Továbbá a hazugság számtalan változatát és fokozatát is segít formálisan megragadni. | |
695 | |a Matematikai nyelvészet - számítógépes nyelvészet, Nyelvelmélet | ||
700 | 0 | 1 | |a Szeteli Anna |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/46209/1/iskolakultura_2018_005_004_003-014.pdf |z Dokumentum-elérés |