A gyakorlatias népoktatás jegyében Pestalozzi eszméinek sárospataki megjelenése /

Nevelés-, művelődéstörténészek körében közismert, hogy a Sárospataki Református Kollégium a 18. század legvégén, a 19. század első évtizedeiben milyen kivételes fogékonyságot tanúsított bizonyos új eszmék, nevelési célok, tantárgyak, sőt akár a tanítás kereteiül szolgáló szervezeti megoldások iránt...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ugrai János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 1-2
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42646
LEADER 01175nab a2200181 i 4500
001 misc42646
005 20191106140640.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Ugrai János 
245 1 2 |a A gyakorlatias népoktatás jegyében   |h [elektronikus dokumentum] :  |b Pestalozzi eszméinek sárospataki megjelenése /  |c  Ugrai János 
260 |c 2008 
300 |a 39-49 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 1-2 
520 3 |a Nevelés-, művelődéstörténészek körében közismert, hogy a Sárospataki Református Kollégium a 18. század legvégén, a 19. század első évtizedeiben milyen kivételes fogékonyságot tanúsított bizonyos új eszmék, nevelési célok, tantárgyak, sőt akár a tanítás kereteiül szolgáló szervezeti megoldások iránt is. Az újdonságok közül mindenképpen kiemelendő, hogy a Bodrog partján vezették be először hazánkban középfokon (1796-ban), majd pedig az akadémiai tagozaton is (1818-ban) a magyar tanítási nyelvet 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42646/1/14_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf  |z Dokumentum-elérés