A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában

A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az ér...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szabolcs Éva
Hegedűs Judit
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 5-6
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42634
LEADER 01294nab a2200193 i 4500
001 misc42634
005 20191106140637.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szabolcs Éva 
245 1 2 |a A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szabolcs Éva 
260 |c 2008 
300 |a 76-85 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 5-6 
520 3 |a A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az érzelmi felelősség megfogalmazásával párhuzamosan megjelentek a témához kapcsolódó új fogalmak, rendszerezési szempontok, és ez már utal arra a tényre, hogy a gyermek, az iskola és az „átlagtól való eltérés” fogalmaihoz kötődő területek emancipálódtak a szakmai nyelvhasználatban. 
700 0 1 |a Hegedűs Judit  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42634/1/14_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf  |z Dokumentum-elérés