A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában
A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az ér...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 5-6 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42634 |
LEADER | 01294nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42634 | ||
005 | 20191106140637.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szabolcs Éva | |
245 | 1 | 2 | |a A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában |h [elektronikus dokumentum] / |c Szabolcs Éva |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 76-85 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 5-6 | |
520 | 3 | |a A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az érzelmi felelősség megfogalmazásával párhuzamosan megjelentek a témához kapcsolódó új fogalmak, rendszerezési szempontok, és ez már utal arra a tényre, hogy a gyermek, az iskola és az „átlagtól való eltérés” fogalmaihoz kötődő területek emancipálódtak a szakmai nyelvhasználatban. | |
700 | 0 | 1 | |a Hegedűs Judit |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42634/1/14_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf |z Dokumentum-elérés |