A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága

Az utóbbi években megélénkült a társadalmi tőke iránti érdeklődés s ezzel összefüggésben azok a kezdeményezések is, melyek azt igyekeznek feltárni, hogy a társadalmi kapcsolatok és egyéni jellemzők milyen mértékben játszanak szerepet a gazdasági aktivitásban és az emberi jóllétben. A háttérben olyan...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Imre Anna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42586
LEADER 01460nab a2200181 i 4500
001 misc42586
005 20191106140634.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Imre Anna 
245 1 2 |a A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Imre Anna 
260 |c 2008 
300 |a 20-32 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 7-8 
520 3 |a Az utóbbi években megélénkült a társadalmi tőke iránti érdeklődés s ezzel összefüggésben azok a kezdeményezések is, melyek azt igyekeznek feltárni, hogy a társadalmi kapcsolatok és egyéni jellemzők milyen mértékben játszanak szerepet a gazdasági aktivitásban és az emberi jóllétben. A háttérben olyan elemzések, felismerések állnak, melyek azt támasztják alá, hogy a társadalmi jólétben és a gazdasági versenyképességben jelentős szerepe van kulturális tényezőknek, ezek között is kiemelhető a társulási, együttműködési szándékokat segítő társadalmi tőke és a bizalom szerepe (Putnam, 1995, Fukuyama, 2007). Mivel a társadalmi tőke és a bizalom egyaránt kulturális gyökerű jelenségek, végső soron a nehezen megfogható kulturális jelenségekre kerül növekvő hangsúly (Fukuyama, 2007). 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42586/1/10_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf  |z Dokumentum-elérés