A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága
Az utóbbi években megélénkült a társadalmi tőke iránti érdeklődés s ezzel összefüggésben azok a kezdeményezések is, melyek azt igyekeznek feltárni, hogy a társadalmi kapcsolatok és egyéni jellemzők milyen mértékben játszanak szerepet a gazdasági aktivitásban és az emberi jóllétben. A háttérben olyan...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42586 |
LEADER | 01460nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42586 | ||
005 | 20191106140634.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Imre Anna | |
245 | 1 | 2 | |a A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága |h [elektronikus dokumentum] / |c Imre Anna |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 20-32 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 7-8 | |
520 | 3 | |a Az utóbbi években megélénkült a társadalmi tőke iránti érdeklődés s ezzel összefüggésben azok a kezdeményezések is, melyek azt igyekeznek feltárni, hogy a társadalmi kapcsolatok és egyéni jellemzők milyen mértékben játszanak szerepet a gazdasági aktivitásban és az emberi jóllétben. A háttérben olyan elemzések, felismerések állnak, melyek azt támasztják alá, hogy a társadalmi jólétben és a gazdasági versenyképességben jelentős szerepe van kulturális tényezőknek, ezek között is kiemelhető a társulási, együttműködési szándékokat segítő társadalmi tőke és a bizalom szerepe (Putnam, 1995, Fukuyama, 2007). Mivel a társadalmi tőke és a bizalom egyaránt kulturális gyökerű jelenségek, végső soron a nehezen megfogható kulturális jelenségekre kerül növekvő hangsúly (Fukuyama, 2007). | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42586/1/10_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf |z Dokumentum-elérés |