Írásbeliség-képiség az internet korában
„Ha az archeológia és a művészettörténet történeti képtudományként újították meg hagyományaikat, ha a filmtudomány az elbeszélés helyett immár a filmek képszerűségét állítja előtérbe, ha a filozófia a kép reflexióját részesíti előnyben, ha az irodalomtudomány írás és kép kölcsönviszonyát elemzi, ha...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 11-12 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42576 |
LEADER | 01744nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42576 | ||
005 | 20191106140633.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Havasi Tamás | |
245 | 1 | 0 | |a Írásbeliség-képiség az internet korában |h [elektronikus dokumentum] / |c Havasi Tamás |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 14-26 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 11-12 | |
520 | 3 | |a „Ha az archeológia és a művészettörténet történeti képtudományként újították meg hagyományaikat, ha a filmtudomány az elbeszélés helyett immár a filmek képszerűségét állítja előtérbe, ha a filozófia a kép reflexióját részesíti előnyben, ha az irodalomtudomány írás és kép kölcsönviszonyát elemzi, ha a történettudomány felmenti a képi forrásokat az illusztráció ódiuma alól, ha a tudománytörténet a tudományok vizuális feltételeit hangsúlyozza, ha a jogtudomány a jog ikonológiáján dolgozik, ha a matematikában a Bourbaki-csoport ikonoklazmusával szemben álló kijelentés, a „Seeing is believing” érezteti hatását, ha a biológia Darwin óta most először tárgyalja a szépséget mint a kiválasztás kritériumát, s ha a természettudományok minden területén fellépő számítógépes vizualizáció elemzés tárgyává válik, mindez azt jelzi, hogy a kutatás területén is végbemegy az a mélyreható s a kultúra egészében érzékelhető fordulat, amelyet a modern képi technikák és a vizuális részvétel vágya hívtak elő.” (Bredekamp, 2006, 13.) | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42576/1/2_EPA00011_iskolakultura_szeparatum_2008-11-12.pdf |z Dokumentum-elérés |