A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében
A tanulási célok kutatása az utóbbi évtizedekben vált jelentőssé a nemzetközi szakirodalomban. A motivációkutatásból indult el, teljesen új területet tárva fel a pedagógiai kutatásban. A célok tanulmányozása azonban szorosan kapcsolódik az önszabályozó tanulás, a motiváció, az önhatékonyság és a met...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42555 |
LEADER | 01358nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42555 | ||
005 | 20191106140631.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Bacsa Éva | |
245 | 1 | 2 | |a A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében |h [elektronikus dokumentum] / |c Bacsa Éva |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 33-49 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 7-8 | |
520 | 3 | |a A tanulási célok kutatása az utóbbi évtizedekben vált jelentőssé a nemzetközi szakirodalomban. A motivációkutatásból indult el, teljesen új területet tárva fel a pedagógiai kutatásban. A célok tanulmányozása azonban szorosan kapcsolódik az önszabályozó tanulás, a motiváció, az önhatékonyság és a metakogníció területeihez, s a hazai kutatások több szinten is érintik. Molnár Éva (2002) az önszabályozó tanulás szakirodalmi áttekintésében foglalkozik a célok meghatározásával, csoportosításával, Jámbori Szilvia (2003) a személyes célok szerepét vizsgálta kutatásaiban, míg Réthy Endréné (2002, 2003) és Józsa Krisztián (2002, 2005) a motiváció kutatása kapcsán tértek ki a célok szerepére. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42555/1/9_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf |z Dokumentum-elérés |