Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról

A jelen dolgozat célja, hogy az oktatástörténeti irodalomban kevéssé hasznosított elméleti előfeltevések birtokában helyezzen más megvilágításba ismert tényeket. A narrativista történetfilozófia és a női példaképek (foremother) élettörténetének koncepciója, valamint ezek kapcsolódási pontjai jelenti...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Somogyvári Lajos
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra 19 No. 3-4
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42512
LEADER 01243nab a2200181 i 4500
001 misc42512
005 20191106140628.0
008 180706s2009 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Somogyvári Lajos 
245 1 0 |a Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Somogyvári Lajos 
260 |c 2009 
300 |a 101-109 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 19 No. 3-4 
520 3 |a A jelen dolgozat célja, hogy az oktatástörténeti irodalomban kevéssé hasznosított elméleti előfeltevések birtokában helyezzen más megvilágításba ismert tényeket. A narrativista történetfilozófia és a női példaképek (foremother) élettörténetének koncepciója, valamint ezek kapcsolódási pontjai jelentik a módszertani bázist. Ennek alapján néhány Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról szóló, reprezentatívnak tekintett írás szövegszerűségét vizsgálom meg, bemutatva egy jellemző motívumhálózatot, cselekményesítési stratégiát (1), melyet ezek a szövegek követnek. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42512/1/6_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf  |z Dokumentum-elérés