Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról
A jelen dolgozat célja, hogy az oktatástörténeti irodalomban kevéssé hasznosított elméleti előfeltevések birtokában helyezzen más megvilágításba ismert tényeket. A narrativista történetfilozófia és a női példaképek (foremother) élettörténetének koncepciója, valamint ezek kapcsolódási pontjai jelenti...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Iskolakultúra
19 No. 3-4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42512 |
LEADER | 01243nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42512 | ||
005 | 20191106140628.0 | ||
008 | 180706s2009 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Somogyvári Lajos | |
245 | 1 | 0 | |a Narratívum(ok) Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról |h [elektronikus dokumentum] / |c Somogyvári Lajos |
260 | |c 2009 | ||
300 | |a 101-109 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 19 No. 3-4 | |
520 | 3 | |a A jelen dolgozat célja, hogy az oktatástörténeti irodalomban kevéssé hasznosított elméleti előfeltevések birtokában helyezzen más megvilágításba ismert tényeket. A narrativista történetfilozófia és a női példaképek (foremother) élettörténetének koncepciója, valamint ezek kapcsolódási pontjai jelentik a módszertani bázist. Ennek alapján néhány Brunszvik Teréz életéről és munkásságáról szóló, reprezentatívnak tekintett írás szövegszerűségét vizsgálom meg, bemutatva egy jellemző motívumhálózatot, cselekményesítési stratégiát (1), melyet ezek a szövegek követnek. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42512/1/6_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf |z Dokumentum-elérés |