Pedagógiai nyelvhasználat tudományos szövegekben

A pedagógiai nyelvhasználatot a köznyelvi kommunikációtól a pedagógiai szakmai beszélőközösségre jellemző beszédhelyzetek specifikus ismérveinek feltárásával különíthetjük el. A szakterületenként eltérő jellegzetességeket is hordozó tudományos szövegekben a szövegrészek között lényeges tartalmi-logi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kurtán Zsuzsa
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2011
Sorozat:Iskolakultúra 21 No. 10-11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42204
LEADER 01765nab a2200181 i 4500
001 misc42204
005 20191106140542.0
008 180706s2011 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kurtán Zsuzsa 
245 1 0 |a Pedagógiai nyelvhasználat tudományos szövegekben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kurtán Zsuzsa 
260 |c 2011 
300 |a 8-17 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 21 No. 10-11 
520 3 |a A pedagógiai nyelvhasználatot a köznyelvi kommunikációtól a pedagógiai szakmai beszélőközösségre jellemző beszédhelyzetek specifikus ismérveinek feltárásával különíthetjük el. A szakterületenként eltérő jellegzetességeket is hordozó tudományos szövegekben a szövegrészek között lényeges tartalmi-logikai összefüggések vannak a beszédszándékoknak és beszédhelyzeteknek megfelelően. A tudományos dolgozatokra általában jellemző nyelvhasználati norma követése, a pedagógiai szaknyelv alkalmazása ajánlott a tanári szakdolgozat elkészítésénél is. Mintegy kétszáz egyetemi hallgató magyar nyelvű szakdolgozatában vizsgáltam a konvencióknak megfelelő szövegkezelési sajátosságokat a kutatás terének megalkotása (KTM) modell alapján, összpontosítva a vizsgálandó terület kijelölésének, a kérdésfeltevésnek, a kutatási kérdésnek, valamint a célok megfogalmazásának módjára. A cikkben a kutatási célok megjelenítésének jellemzőit mutatom be 50 dolgozat példái alapján. Az eredmények tükrében a tanárjelöltek számára nyelvfejlesztő kurzusok felajánlása javasolt. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42204/1/EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_008-017.pdf  |z Dokumentum-elérés