Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében
A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötőd...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2011
|
Sorozat: | Iskolakultúra
21 No. 8-9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42187 |
LEADER | 01551nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42187 | ||
005 | 20191106140541.0 | ||
008 | 180706s2011 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Hamar Pál | |
245 | 1 | 3 | |a Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében |h [elektronikus dokumentum] / |c Hamar Pál |
260 | |c 2011 | ||
300 | |a 114-119 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 21 No. 8-9 | |
520 | 3 | |a A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötődések lényegében attitűdök, amelyek a tantárgyak iránti többé-kevésbé tudatos, de mindenképpen érzelmileg áthatott és árnyalt felismeréseket, érzéseket foglalják össze. A tantárgyi kötődések tehát olyan attitűdök, amelyek kialakulását, fejlődését a tanítás tág értelemben vett tartalma és a tanítást végző pedagógus személye befolyásolják, és amelyekből kedvező iskolai és családi hatásokra érdeklődések, sőt jövőt alakító aspirációk alakulnak (Báthory, 1989). | |
700 | 0 | 1 | |a Karsai István |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Munkácsi István |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42187/1/EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_114-119.pdf |z Dokumentum-elérés |