Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében

A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötőd...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Hamar Pál
Karsai István
Munkácsi István
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2011
Sorozat:Iskolakultúra 21 No. 8-9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42187
LEADER 01551nab a2200205 i 4500
001 misc42187
005 20191106140541.0
008 180706s2011 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Hamar Pál 
245 1 3 |a Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Hamar Pál 
260 |c 2011 
300 |a 114-119 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 21 No. 8-9 
520 3 |a A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötődések lényegében attitűdök, amelyek a tantárgyak iránti többé-kevésbé tudatos, de mindenképpen érzelmileg áthatott és árnyalt felismeréseket, érzéseket foglalják össze. A tantárgyi kötődések tehát olyan attitűdök, amelyek kialakulását, fejlődését a tanítás tág értelemben vett tartalma és a tanítást végző pedagógus személye befolyásolják, és amelyekből kedvező iskolai és családi hatásokra érdeklődések, sőt jövőt alakító aspirációk alakulnak (Báthory, 1989). 
700 0 1 |a Karsai István  |e aut 
700 0 1 |a Munkácsi István  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42187/1/EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_114-119.pdf  |z Dokumentum-elérés