Az értelmiségi lét felé haladó roma fiatalok identitásalakulása
Annak ellenére, hogy a cigányság Magyarországon a társadalomtudományok által erősen kutatott csoport, továbbá hogy jelentős társadalmi problémák vetődnek fel vele kapcsolatban, a pszichológia területén kevés ilyen témájú tanulmányt találunk. Ennek oka talán a téma etikai érzékenységében, és kutatásá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2011
|
Sorozat: | Iskolakultúra
21 No. 2-3 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42154 |
Tartalmi kivonat: | Annak ellenére, hogy a cigányság Magyarországon a társadalomtudományok által erősen kutatott csoport, továbbá hogy jelentős társadalmi problémák vetődnek fel vele kapcsolatban, a pszichológia területén kevés ilyen témájú tanulmányt találunk. Ennek oka talán a téma etikai érzékenységében, és kutatásának módszertani nehézségeiben ragadható meg. Ennek ellenére megfigyelhető, hogy a cigányság kérdése egyre jobban foglalkoztatja a pszichológusokat. Erre például szolgálnak az itt leírtakhoz hasonló módszertant használó, roma identitást, cigányság-reprezentációt vizsgáló kutatások (Bokrétás és mtsai., 2007; Tóth, 2008). Úgy vélem, a cigány etnikum lélektani szempontú kutatása elengedhetetlen, mert így nagy mennyiségű információt gyűjthetünk és értelmezhetünk tudományos szemszögből, melynek szerepe lehet társadalmi jelentőségű problémák kezelésében, fejlesztő programok kidolgozásában, hasznára válhat gyakorlati szakembereknek – pedagógusoknak, iskolapszichológusoknak, nevelési tanácsadók dolgozóinak.. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 68-81 |
ISSN: | 1215-5233 |