A szociális készségek fejlesztésének nemzetközi és hazai gyakorlata
A közel fél évszázadra visszanyúló fejlesztési koncepciók és programok könnyen kimutatható hasonlósággal bírnak a szociális kompetenciáról alkotott különböző domináns elméleti megközelítésekkel. Megkülönböztethetők a megfigyelhető viselkedésre, a gondolkodási folyamatokra, az érzelmek viselkedésszab...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42136 |
LEADER | 01697nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42136 | ||
005 | 20191106140537.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Zsolnai Anikó | |
245 | 1 | 2 | |a A szociális készségek fejlesztésének nemzetközi és hazai gyakorlata |h [elektronikus dokumentum] / |c Zsolnai Anikó |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 12-23 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 9 | |
520 | 3 | |a A közel fél évszázadra visszanyúló fejlesztési koncepciók és programok könnyen kimutatható hasonlósággal bírnak a szociális kompetenciáról alkotott különböző domináns elméleti megközelítésekkel. Megkülönböztethetők a megfigyelhető viselkedésre, a gondolkodási folyamatokra, az érzelmek viselkedésszabályozó szerepére koncentráló, valamint az integratív szemléletű fejlesztési koncepciók. Az integratív megközelítés térnyerésének eredményeként komplex programok sokasága jött létre a ’90-es évektől napjainkig, amelyek már nem csupán az egyes készségek és képességek elszigetelt fejlesztésére koncentrálnak, hanem több pszichés összetevő és terület együttes fejlesztését valósítják meg sokféle módszer és fejlesztő technika alkalmazásával. Jelenleg Magyarországon kevés fejlesztő program és azok kidolgozását segítő koncepció áll a pedagógusok rendelkezésére. Mindezek ellenére néhány hazai kísérlet és program bizonyítja a tudatos, tervszerű fejlesztés eredményességét. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42136/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-9_012-023.pdf |z Dokumentum-elérés |