Parmenidész és a bölcsek kö(ny)ve

A tanulmány Jan Assman hipolepszis- és Randall Collins intellektuálisrítus-elméletét összekapcsolva elemzi a korai görög gondolkodók szövegeit. Fő kérdése, hogy mennyiben fedezhetők fel a nyugati innovatív tudományos-filozófiai kultúra e két alapvető elemének, a hipoleptikus szövegszerveződésnek és...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Molnár Gábor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 12
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42090
LEADER 01313nab a2200181 i 4500
001 misc42090
005 20191106140532.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Molnár Gábor 
245 1 0 |a Parmenidész és a bölcsek kö(ny)ve  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Molnár Gábor 
260 |c 2012 
300 |a 102-108 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 12 
520 3 |a A tanulmány Jan Assman hipolepszis- és Randall Collins intellektuálisrítus-elméletét összekapcsolva elemzi a korai görög gondolkodók szövegeit. Fő kérdése, hogy mennyiben fedezhetők fel a nyugati innovatív tudományos-filozófiai kultúra e két alapvető elemének, a hipoleptikus szövegszerveződésnek és az intellektuális rítusoknak a nyomai a fennmaradt töredékes szövegekben. Végkövetkeztetése, hogy leginkább Parmenidész és Empedoklész verses tankölteményeiben találunk erre utaló jeleket. E szövegekben (a legkorábbi ismert nyugati filozófiai „tankönyvekben”) éppen a verses forma őrizte meg számunkra az intellektuális rítusokban való részvételre nevelés korai eszközeit. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42090/1/EPA00011_iskolakultura_2012_12_102-108.pdf  |z Dokumentum-elérés