A "néma tragikum", avagy a "nevelés boldog kényszere"?

Ma még távol vagyunk attól, hogy az „ismeretátadó”, a „tananyagközpontú” pedagógiai paradigmától a „gyermekközpontú” tanításon át eljussunk a „pedagógus-központú” rendszer tömeges megvalósításáig. Ahhoz a hiteles és autonóm pedagógus-ideálhoz, amelyről Németh László (1980, 768. o.), a kiváló magyar...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Karikó Sándor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 1
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42071
LEADER 01543nab a2200181 i 4500
001 misc42071
005 20191106140530.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Karikó Sándor 
245 1 2 |a A "néma tragikum", avagy a "nevelés boldog kényszere"?  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Karikó Sándor 
260 |c 2012 
300 |a 80-88 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 1 
520 3 |a Ma még távol vagyunk attól, hogy az „ismeretátadó”, a „tananyagközpontú” pedagógiai paradigmától a „gyermekközpontú” tanításon át eljussunk a „pedagógus-központú” rendszer tömeges megvalósításáig. Ahhoz a hiteles és autonóm pedagógus-ideálhoz, amelyről Németh László (1980, 768. o.), a kiváló magyar író és tanár lenyűgözően írja: „nincs olyan király, mint az az igazi tanár, aki fiatal szívekben szemtől szembe és napról napra tud uralkodni”. Az ilyen szint elérése érdekében legalább három súlyos kihívásnak szükséges és kívánatos megfelelni: 1. Érzékelhető módon növelni a pedagógus társadalmi-anyagi megbecsülését. 2. Csökkenteni a mindenkori politikai s ideológiai uralom befolyásolási törekvéseit. 3. Végül, s talán legfőképpen, erősíteni a pedagógus saját felelősségét a jóravalóság magasrendű erényének képviseletében. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42071/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_01_080-088.pdf  |z Dokumentum-elérés