A "néma tragikum", avagy a "nevelés boldog kényszere"?
Ma még távol vagyunk attól, hogy az „ismeretátadó”, a „tananyagközpontú” pedagógiai paradigmától a „gyermekközpontú” tanításon át eljussunk a „pedagógus-központú” rendszer tömeges megvalósításáig. Ahhoz a hiteles és autonóm pedagógus-ideálhoz, amelyről Németh László (1980, 768. o.), a kiváló magyar...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42071 |
LEADER | 01543nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42071 | ||
005 | 20191106140530.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Karikó Sándor | |
245 | 1 | 2 | |a A "néma tragikum", avagy a "nevelés boldog kényszere"? |h [elektronikus dokumentum] / |c Karikó Sándor |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 80-88 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 1 | |
520 | 3 | |a Ma még távol vagyunk attól, hogy az „ismeretátadó”, a „tananyagközpontú” pedagógiai paradigmától a „gyermekközpontú” tanításon át eljussunk a „pedagógus-központú” rendszer tömeges megvalósításáig. Ahhoz a hiteles és autonóm pedagógus-ideálhoz, amelyről Németh László (1980, 768. o.), a kiváló magyar író és tanár lenyűgözően írja: „nincs olyan király, mint az az igazi tanár, aki fiatal szívekben szemtől szembe és napról napra tud uralkodni”. Az ilyen szint elérése érdekében legalább három súlyos kihívásnak szükséges és kívánatos megfelelni: 1. Érzékelhető módon növelni a pedagógus társadalmi-anyagi megbecsülését. 2. Csökkenteni a mindenkori politikai s ideológiai uralom befolyásolási törekvéseit. 3. Végül, s talán legfőképpen, erősíteni a pedagógus saját felelősségét a jóravalóság magasrendű erényének képviseletében. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42071/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_01_080-088.pdf |z Dokumentum-elérés |