Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire

„Az uralkodó rezsim (gyermeknevelés, a felnőttek szenvedélyessége) mindenki számára megnehezíti, hogy a rokon- és ellenszenvektől és igazságtalanságuktól megszabaduljon. Az emberiség karaktere talán egyszer majd jobb lesz (a változás képességének határai). Még a tudomány is ’szenvedélyes’, mikor csa...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hárs György Péter
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42063
LEADER 01734nab a2200181 i 4500
001 misc42063
005 20191106140530.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Hárs György Péter 
245 1 0 |a Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Hárs György Péter 
260 |c 2012 
300 |a 111-115 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 7-8 
520 3 |a „Az uralkodó rezsim (gyermeknevelés, a felnőttek szenvedélyessége) mindenki számára megnehezíti, hogy a rokon- és ellenszenvektől és igazságtalanságuktól megszabaduljon. Az emberiség karaktere talán egyszer majd jobb lesz (a változás képességének határai). Még a tudomány is ’szenvedélyes’, mikor csak az egoisztikus ösztönöket látja meg és ismeri el. Az a természetes szükséglet, hogy megfelelő normális kielégültség után megosszuk az örömérzéseket valamint a természet harmóniaelve azonban nincs kellőképpen figyelembe véve.” Ezt írja Ferenczi (1996) Klinikai Naplójában 1932. augusztus 13-án A pszichoanalízis bűneinek lajstroma cím alatt. Korábban pedig, április 26-án Freudról ezt: „gyógyítási módszerét, csakúgy mint elméletét, egyre jobban [befolyásolja] érdeklődése a rend, a karakter, a rossz felettes-énnek jobbal való helyettesítése iránt; pedagógiaivá válik.” Még korábban, március 17-én: „Freud olyan erősen tartja magát a következetes neveléshez, mint én az elmélyedéshez a relaxációs technikában.” 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42063/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_111-115.pdf  |z Dokumentum-elérés