Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire
„Az uralkodó rezsim (gyermeknevelés, a felnőttek szenvedélyessége) mindenki számára megnehezíti, hogy a rokon- és ellenszenvektől és igazságtalanságuktól megszabaduljon. Az emberiség karaktere talán egyszer majd jobb lesz (a változás képességének határai). Még a tudomány is ’szenvedélyes’, mikor csa...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42063 |
LEADER | 01734nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42063 | ||
005 | 20191106140530.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Hárs György Péter | |
245 | 1 | 0 | |a Pszichoanalízis és pedagógia. Változatok Ferenczire |h [elektronikus dokumentum] / |c Hárs György Péter |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 111-115 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 7-8 | |
520 | 3 | |a „Az uralkodó rezsim (gyermeknevelés, a felnőttek szenvedélyessége) mindenki számára megnehezíti, hogy a rokon- és ellenszenvektől és igazságtalanságuktól megszabaduljon. Az emberiség karaktere talán egyszer majd jobb lesz (a változás képességének határai). Még a tudomány is ’szenvedélyes’, mikor csak az egoisztikus ösztönöket látja meg és ismeri el. Az a természetes szükséglet, hogy megfelelő normális kielégültség után megosszuk az örömérzéseket valamint a természet harmóniaelve azonban nincs kellőképpen figyelembe véve.” Ezt írja Ferenczi (1996) Klinikai Naplójában 1932. augusztus 13-án A pszichoanalízis bűneinek lajstroma cím alatt. Korábban pedig, április 26-án Freudról ezt: „gyógyítási módszerét, csakúgy mint elméletét, egyre jobban [befolyásolja] érdeklődése a rend, a karakter, a rossz felettes-énnek jobbal való helyettesítése iránt; pedagógiaivá válik.” Még korábban, március 17-én: „Freud olyan erősen tartja magát a következetes neveléshez, mint én az elmélyedéshez a relaxációs technikában.” | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42063/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_111-115.pdf |z Dokumentum-elérés |