Piaristák történelemtankönyvei, piaristák tankönyvválasztása gondolatok a Horthy-korszak tankönyvhasználat-történetéhez /

Unger Mátyás 1976-ban megjelent tankönyvtörténeti összefoglalását (Unger, 1976) a hazai történelem tankönyvtörténettel foglalkozó szakmunkák napjainkig is viszonyítási pontnak tekintik. Unger a klebelsbergi időszak középiskolai történelem tankönyvhasználatáról a dualizmus kori helyzethez viszonyítva...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Albert B. Gábor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 12
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42015
LEADER 01694nab a2200181 i 4500
001 misc42015
005 20191106140527.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 2 |a Albert B. Gábor 
245 1 0 |a Piaristák történelemtankönyvei, piaristák tankönyvválasztása   |h [elektronikus dokumentum] :  |b gondolatok a Horthy-korszak tankönyvhasználat-történetéhez /  |c  Albert B. Gábor 
260 |c 2012 
300 |a 46-55 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 12 
520 3 |a Unger Mátyás 1976-ban megjelent tankönyvtörténeti összefoglalását (Unger, 1976) a hazai történelem tankönyvtörténettel foglalkozó szakmunkák napjainkig is viszonyítási pontnak tekintik. Unger a klebelsbergi időszak középiskolai történelem tankönyvhasználatáról a dualizmus kori helyzethez viszonyítva azt írja, hogy „az engedélyezett tankönyvek száma erősen lecsökkent, de bizonyos fokú szabad versengés azért továbbra is fennmaradt.” (Unger, 1976, 155. o.). Majd pár sorral később így folytatja:„A tényleges választási lehetőség mégis erősen leszűkült a felekezeti kérdés kiéleződése miatt. Különösen szigorúan megszabott volt a » döntés« a katolikus iskolák esetében, amelyek mind a Szent István Társulat könyveit használták.” (Unger, 1976, 155. o.). Az 1931–32-es iskolai év1 katolikus fiú középiskolai értesítőinek áttekintése után – Ungerrel ellentétben – árnyaltabb következtetések megfogalmazására jutunk. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42015/1/EPA00011_iskolakultura_2012_12_046-055.pdf  |z Dokumentum-elérés