Az iskolán kívüli angol nyelvű tevékenységek összefüggése a nyelvtudással és a nyelvtanulási motivációval

Tanulmányunkban azt járjuk körbe, hogy a diákok mindennapi angol nyelvű tevékenységei milyen kapcsolatban állnak az iskolában mérhető nyelvtudásukkal és a nyelv iránti motivációjukkal. Az angol nyelvű internetes oldalak, számítógépes játékok, zenék és filmek hatását vizsgáljuk, mert úgy gondoljuk, h...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Józsa Krisztián
Imre Ildikó Andrea
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:Iskolakultúra 23 No. 1
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41946
LEADER 01640nab a2200193 i 4500
001 misc41946
005 20191106140514.0
008 180706s2013 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Józsa Krisztián 
245 1 3 |a Az iskolán kívüli angol nyelvű tevékenységek összefüggése a nyelvtudással és a nyelvtanulási motivációval  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Józsa Krisztián 
260 |c 2013 
300 |a 38-51 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 23 No. 1 
520 3 |a Tanulmányunkban azt járjuk körbe, hogy a diákok mindennapi angol nyelvű tevékenységei milyen kapcsolatban állnak az iskolában mérhető nyelvtudásukkal és a nyelv iránti motivációjukkal. Az angol nyelvű internetes oldalak, számítógépes játékok, zenék és filmek hatását vizsgáljuk, mert úgy gondoljuk, hogy ezek részei a diákok életének. Feltételezzük, ha a kedvelt hétköznapi tevékenységeket bevonjuk a nyelvtanításba, akkor a diákok még közelebb kerülhetnek az angol nyelvhez, illetve az angol nyelv beszélőinek kultúrájához, és a pozitív attitűdök révén sikeresebb nyelvtanulókká is válhatnak. Empirikus kutatásunkban feltártuk a tizenegyedik évfolyamos gimnazisták iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait és azok összefüggését a nyelvtudásukkal és nyelvtanulási motivációjukkal. Tanulmányunkban az empirikus kutatás főbb eredményeit foglaljuk össze. 
700 0 1 |a Imre Ildikó Andrea  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41946/1/EPA00011_iskolakultura_2013_1_038-051.pdf  |z Dokumentum-elérés