Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon

A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell me...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Budai László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Iskolakultúra 24 No. 4
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41842
LEADER 01578nab a2200181 i 4500
001 misc41842
005 20191106140453.0
008 180706s2014 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Budai László 
245 1 0 |a Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Budai László 
260 |c 2014 
300 |a 88-99 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 24 No. 4 
520 3 |a A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41842/1/EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf  |z Dokumentum-elérés