Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon
A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell me...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41842 |
LEADER | 01578nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41842 | ||
005 | 20191106140453.0 | ||
008 | 180706s2014 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Budai László | |
245 | 1 | 0 | |a Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon |h [elektronikus dokumentum] / |c Budai László |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 88-99 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 24 No. 4 | |
520 | 3 | |a A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41842/1/EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf |z Dokumentum-elérés |