A gyermekvédelmi rendszer és az iskola kapcsolata a korai iskolaelhagyás megelőzéséért

Magyarországon a rendszerváltást követően megjelenő társadalmi változások és problémák (munkanélküliség, szegénység, kiszolgáltatottság) nyomán felszínre kerülő társadalmi beilleszkedési zavarok erőteljesen jelennek meg az iskolák falain belül is. Ilyen tünetnek tekinthetjük az iskolai lemorzsolódás...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kállai Gabriella
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Iskolakultúra 24 No. 5
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41806
LEADER 01384nab a2200181 i 4500
001 misc41806
005 20191106140504.0
008 180706s2014 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kállai Gabriella 
245 1 2 |a A gyermekvédelmi rendszer és az iskola kapcsolata a korai iskolaelhagyás megelőzéséért  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kállai Gabriella 
260 |c 2014 
300 |a 55-64 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 24 No. 5 
520 3 |a Magyarországon a rendszerváltást követően megjelenő társadalmi változások és problémák (munkanélküliség, szegénység, kiszolgáltatottság) nyomán felszínre kerülő társadalmi beilleszkedési zavarok erőteljesen jelennek meg az iskolák falain belül is. Ilyen tünetnek tekinthetjük az iskolai lemorzsolódást, bár a jelenség nem volt ismeretlen a rendszerváltást megelőző időszakban sem, jelentősége az utóbbi évtizedekben túlzás nélkül állíthatjuk, jelentősen felértékelődött. A tudásalapú társadalom és gazdaság megjelenése az elmúlt évtizedekben komoly kihívások elé állította az oktatás világát többek közt a fiatalok körében is növekvő munkanélküliségi mutatók okán. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41806/1/EPA00011_iskolakultura_2014_5_055-064.pdf  |z Dokumentum-elérés