A diploma felé cigány diákok a felsőoktatásban /
Az alábbiakban a PTE Romológia Tanszék által alapított Wlisloczky Henrik Szakkollégium cigány, roma hallgatóinak szociológiai hátterét, motivációit fogom áttekinteni a velük készült interjúk alapján. A vizsgálat nem lehet teljes körű, hiszen a cigány, roma hallgatók felsőoktatásban való részvételére...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41786 |
Tartalmi kivonat: | Az alábbiakban a PTE Romológia Tanszék által alapított Wlisloczky Henrik Szakkollégium cigány, roma hallgatóinak szociológiai hátterét, motivációit fogom áttekinteni a velük készült interjúk alapján. A vizsgálat nem lehet teljes körű, hiszen a cigány, roma hallgatók felsőoktatásban való részvételére irányuló kutatás most van folyamatban. Itt most azokról a hallgatókról lesz szó, akik családjuk szélesebb körétől elegendő figyelmet és támogatást kaptak ehhez a tanulási úthoz. Úgy vélem azonban, hogy már ma is kiemelhetők olyan összefüggések, amelyek segítenek az összefüggések megértésében. A konkrétabb kérdés előtt azonban a cigányság oktatásának, továbbtanulásának hátterét és szociológiai, oktatáspolitikai összefüggéseit tekintem át röviden. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 72-85 |
ISSN: | 1215-5233 |