Átrajzolt hagyományok, komplementer újvilágok
A hosszú életű folyóiratok története az arculatváltások története, külsőleg a formátum, a borító színvilága, a grafikai megjelenés, a belső oldalak kialakítása jelzi a módosulásokat. A ’34-es alapítású Híd története a külalaki változások története is. Ezek azonban csak jelzésszerűen közvetítik a iro...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 3 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41785 |
LEADER | 01729nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41785 | ||
005 | 20191106140458.0 | ||
008 | 180706s2014 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Faragó Kornélia | |
245 | 1 | 0 | |a Átrajzolt hagyományok, komplementer újvilágok |h [elektronikus dokumentum] / |c Faragó Kornélia |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 60-63 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 24 No. 3 | |
520 | 3 | |a A hosszú életű folyóiratok története az arculatváltások története, külsőleg a formátum, a borító színvilága, a grafikai megjelenés, a belső oldalak kialakítása jelzi a módosulásokat. A ’34-es alapítású Híd története a külalaki változások története is. Ezek azonban csak jelzésszerűen közvetítik a irodalmi rendszerekben, valamint a széles kontextuális átrendeződések nyomán létrejött átalakulásokat, a gondolkodási, irodalomfelfogási, beszédmódbeli változásokat, azt, hogy a folyóiratok voltaképpen a hagyományok kulturális intézményeinek folytonos átrajzolási közegei. Megérteni ezt a történetet, csakis a magunkhoz-alakítás perspektívái felől lehetséges. Magunkhoz alakítani a hagyományból azt, ami újraformálható, magunkhoz alakítani mint hozzánk tartozót, „újszerű érvényesség-egységbe” rendezni a választott örökséget és a sajátot. Olykor az átrajzolásos profilmódosítás – a „ne kössön meg, de ne is veszejtsük el” kettőssége – nehezebb vállalás, mint a megőrzés minden gesztusát kizáró új kiformálása. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41785/1/EPA00011_iskolakultura_2014_3_060-063.pdf |z Dokumentum-elérés |