Mitől jó egy nyelvvizsga?
E cikk azt vizsgálja, hogy az idegen nyelvek vizsgáztatásában részt nem vevő nyelvtanár hogyan teheti mérlegre az idegen nyelvi vizsgákat egy kérdéssor segítségével. Abból indul ki, hogy az idegen nyelvi mérés leginkább csak a szakértők számára jól átlátható, azok számára is akkor, ha pontos áttekin...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41781 |
LEADER | 01716nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41781 | ||
005 | 20191106140457.0 | ||
008 | 180706s2014 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Dávid Gergely | |
245 | 1 | 0 | |a Mitől jó egy nyelvvizsga? |h [elektronikus dokumentum] / |c Dávid Gergely |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 3-25 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 24 No. 4 | |
520 | 3 | |a E cikk azt vizsgálja, hogy az idegen nyelvek vizsgáztatásában részt nem vevő nyelvtanár hogyan teheti mérlegre az idegen nyelvi vizsgákat egy kérdéssor segítségével. Abból indul ki, hogy az idegen nyelvi mérés leginkább csak a szakértők számára jól átlátható, azok számára is akkor, ha pontos áttekintést szereznek a tervezés, feladatkészítés és vizsgáztatás teljes folyamatáról, hozzájutnak a vizsgáztatás során keletkező válaszadatokhoz, valamint elemzéseket és felméréseket végezhetnek. A legtöbb nyelvtanár nincs ebben a helyzetben, ha nem dolgozik valamelyik vizsgaközpontnak és nincs speciális képzettsége sem a nyelvtudás mérése terén. Mindezek mellett valamilyen egyszerű iránymutatásra nekik is szükségük van, hogy a Magyarországon akkreditált több mint 20 vizsgaközpont kínálatát a maguk és diákjaik számára helyesen értékelni tudják. A cikk tíz kérdőívszerű kérdést és a hozzájuk kapcsolódó magyarázatokat, javaslatokat tartalmazza, melyek, reményeink szerint, segíthetnek a nyelvvizsgák minőségét meghatározó ismérveket megvilágítani. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41781/1/EPA00011_iskolakultura_2014_4_003-025.pdf |z Dokumentum-elérés |