Pedagógusok életminősége
A pedagógusok munkájuk során sok életminőséget rontó tényezővel, stresszorral találkoznak – többek között egzisztenciális szorongással a más értelmiségi csoportokhoz mérten alacsony jövedelem okán, a társadalmi megbecsültség hiányával, valamint a munkahelyi és családi feladatok összeegyeztetésének n...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 5-6 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41706 |
LEADER | 01335nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41706 | ||
005 | 20191106140443.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szabó Anna | |
245 | 1 | 0 | |a Pedagógusok életminősége |h [elektronikus dokumentum] / |c Szabó Anna |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 180-189 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 5-6 | |
520 | 3 | |a A pedagógusok munkájuk során sok életminőséget rontó tényezővel, stresszorral találkoznak – többek között egzisztenciális szorongással a más értelmiségi csoportokhoz mérten alacsony jövedelem okán, a társadalmi megbecsültség hiányával, valamint a munkahelyi és családi feladatok összeegyeztetésének nehézségeivel. Új nyomásként nehezedik a területre az a jogi környezet, amely a velük szemben támasztott nagyobb igényekkel – jelentősen megnövelt kötött munkaidő, intézmények tárgyi ellátottságának romlása, továbbképzési kötelezettségek emelése melléjük rendelt közösségi erőforrások, szabadidő stb. nélkül – párhuzamosan a saját életük fölött gyakorolt ellenőrzést csökkentette. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41706/1/EPA00011_iskolakultura_2015_05-06_180-189.pdf |z Dokumentum-elérés |