A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai
A vizuális kategorizáció folyamata – azaz a körülöttünk lévő tárgyak gyors és pontos rendezése – mindennapi tevékenységeink többségében jelen van, segítve a minket érő nagy mennyiségű információ gyorsabb és hatékonyabb feldolgozását, rendszerezését. Elsőre azt gondolnánk, hogy egy ennyire alapvető f...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 2 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.2.17 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41676 |
LEADER | 01444nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41676 | ||
005 | 20191106140442.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.2.17 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Rokszin Adrienn Aranka | |
245 | 1 | 2 | |a A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai |h [elektronikus dokumentum] / |c Rokszin Adrienn Aranka |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 17-31 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 2 | |
520 | 3 | |a A vizuális kategorizáció folyamata – azaz a körülöttünk lévő tárgyak gyors és pontos rendezése – mindennapi tevékenységeink többségében jelen van, segítve a minket érő nagy mennyiségű információ gyorsabb és hatékonyabb feldolgozását, rendszerezését. Elsőre azt gondolnánk, hogy egy ennyire alapvető funkció már nagyon korán kialakul, azonban egyes vizsgálatok arra hívják fel a figyelmet, hogy fejlődése egészen késő gyermekkorig, serdülőkorig elhúzódik. Jelen tanulmányunkban a vizuális kategorizációs folyamatok fejlődésének idegrendszeri hátterét kívánjuk leírni, különös figyelmet szentelve az iskolás évek alatt, vagyis a 7 éves kor után bekövetkező neurális változásokra. | |
700 | 0 | 1 | |a Csifcsák Gábor |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41676/1/02.pdf |z Dokumentum-elérés |